کد خبر: ۱۴۵۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
حکیم مهر - معاون دفتر توسعه منابع آبزی و ماهیان آب شیرین سازمان شیلات ایران از اجرای طرح پایلوت پرورش تک گونه ماهی کپور معمولی در بافق خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، جمشید سیفی در حاشیه بازدید از استخرهای پرورش ماهی در بافق و نشست بررسی وضعیت شیلات این شهرستان با اشاره به اقلیم مناسب بافق برای پرورش آبزیان گرمابی اظهار کرد: اجرای طرح پایلوت پرورش تک گونه ماهی کپور معمولی در بافق از سوی شیلات کشور پیشنهاد شد که با موافقت مسئولان شهرستان همراه شد.

وی با بیان این که ‌این طرح پایلوت در استخرهای بتونی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق انجام می‌شود، گفت: پرورش این ماهی به صورت متراکم و در محیط بسته انجام می‌شود که حرکت بزرگی برای تولید انبوه ماهیان گرمابی در استان یزد قلمداد می‌شود.

سیفی گفت: ‌پرورش ماهیان کپور در استخرهای سیمانی به گونه‌ای است که می‌توان در هر متر مربع ۳۰ تا ۴۰ کیلوگرم کپور معمولی تولید کرد.

به گفته معاون دفتر توسعه منابع آبزی کشور در حال حاضر سالانه بیش از ۱۵۰ هزار تن ماهی کپور به صورت پرورش در استخرهای خاکی در کشور تولید می‌شود.

وی افزود: اخیرا سیاست شیلات کشور بر این اساس است که پرورش این گونه ماهیان در استخرهای سیمانی به وی‍ژه در مناطقی که منابع آبی خرد یا کمبود آب وجود دارد، صورت گیرد.

محمدعلی مبینی - رییس شیلات استان یزد نیز با بیان این که بافق بنیان‌گذار شیلات در استان است، گفت: ‌به دنبال پیشنهاد ایجاد پایلوت پرورش ماهی کپور معمولی در بافق، مقرر شد کارگروه توسعه بخش شیلات استان نیز در این شهرستان به ریاست فرماندار شهرستان و با دبیری شیلات استان تشکیل شود.

وی گفت: ایجاد پایلوت پرورش گونه‌های مختلف ماهی در بافق و تعمیم آن به استان گام بزرگی در زمینه توسعه شیلات استان محسوب می‌شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
0
0
آقایان چه اصراری در ...... کپور ماهیان غیر از ماهی کپور است درحال حاضر حدود 20 الی 25 درصد از ماهیان گرمابی پرورشی ایران را ماهی کپور تشکیل میدهد حال اگر بر فرض تولید 150 هزار تن هم باشد پیدا کنید پرتقال فروش را؟-
نظر شما
ادامه