کد خبر: ۱۴۲۰۲

حکیم مهر - برای اولین‌بار در خاورمیانه تولید گوشت گوساله غنی‌شده با اسید چرب لینولئیک کنژوگه (CLA) تحت برند تجاری شرکت کشت و دامداری فکای اصفهان آغاز شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اعلام این مطلب گفت: تعداد 500 رأس گوساله نر در سن 12 تا 14 ماهگی و با رسیدن به وزن مناسب جهت ذبح به کشتارگاه ارسال و تحت برند گوشت گوساله غنی‌شده با اسید چرب لینولئیک کنژوگه (CLA) و به‌عنوان غذا و دارو وارد بازار مصرف خواهد شد.

محمد نصراصفهانی افزود: در سال‌های اخیر توجه زیادی به توسعه و تحقیقات محصولات خوراکی غنی‌شده به‌ویژه محصولات دامی در راستای افزایش کیفیت و بهبود سلامت غذا برای انسان شده است.

به گفته وی، این پروژه علاوه بر داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی، دارای خواص ضدسرطانی و جلوگیری از تصلب شریانی و سکته قلبی بوده و همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن به‌عنوان چربی‌سوز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خاطرنشان کرد: با تولید این محصول پروتئینی، علاوه بر تولید گوشت، 160 درصد راندمان لاشه گوشت نیز بهبود یافته و 20 درصد صرفه‌جویی در تولید گوشت گوساله را به همراه داشته است.

نصراصفهانی ادامه داد: این تولید گوشت گوساله غنی‌شده با اسید چرب لینولئیک کنژوگه دارای 30 درصد چربی کمتر و پنج برابر اسید چرب مفید بدن نسبت به سایر تولیدات گوشت و گوساله است.

وی تصریح کرد: دامداران و پرواربندان استان و نیز دام عشایری مستقر در منطقه به‌رغم خشکسالی‌های پیاپی پنج سال اخیر توانسته‌اند در سال گذشته بیش از 60 هزار تن گوشت قرمز تولید کنند که با تولید این مقدار، اصفهان مقام پنجم کشوری را دارا است.

نصراصفهانی در پایان یادآور شد: امید می‌رود بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌های تدوین‌شده در استان و مطابق با برنامه پنجم توسعه، علاوه بر توسعه کمی واحدهای پرواربندی گوشت قرمز گوساله با استفاده از فناوری جدید در راستای افزایش کمی و کیفی تولید محصولات دامی به‌ویژه تولید کیفی گوشت قرمز باشیم.

 

نظر شما
ادامه