کد خبر: ۱۳۶۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - در شکل ظاهری سوسیس و کالباس، نباید مایع آن بیرون زده و آب و روغن آغشته به بدنه محصول باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، مدیر تحقیق و توسعه آزمایشگاه شرکت تعاونی فرآورده‌های گوشتی سراسر کشور با اعلام این مطلب درباره ملاک کیفیت فرآورده‌های گوشتی گفت: اولین نکته‌ای که در این زمینه باید در نظر گرفت، عمر ماندگاری این محصولات است. در فروشگاه‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها مشاهده می‌شود که رول‌های بزرگ کالباس بریده و طولانی‌مدت نگهداری می‌شود؛ این در حالی است که پس از گذشت چند روز این فرآورده‌ها کیفیت خود را از دست می‌دهند.

دکتر سیدفرزاد طلاکش با اشاره به اینکه بسته‌بندی این فرآورده نباید دچار چروکیدگی و پارگی باشد، افزود: زمانی که پوشش سوسیس و کالباس بریده می‌شود، برای جلوگیری از کپک‌زدگی، ظرف چند روز باید مصرف شود.

این دامپزشک خاطرنشان کرد: در شکل ظاهری سوسیس و کالباس، نباید مایع آن بیرون زده و آب و روغن آغشته به بدنه محصول باشد.

مدیر تحقیق و توسعه آزمایشگاه شرکت تعاونی فرآورده‌های گوشتی سراسر کشور ادامه داد: از نکات دیگری که در شکل ظاهری این فرآورده باید در نظر گرفت، عدم وجود خلل و فرج در شکل ظاهری آن است. به‌طوری که سطح سوسیس و کالباس باکیفیت باید صاف و رنگ طبیعی فرآورده‌های مرغ یا گوشت را داشته باشد.

طلاکش تصریح کرد: سطح مقطع این فرآورده‌ها اولین مکانی است که علائم کپک‌زدگی را نشان می‌دهد. به همین منظور اولین علائم لیزشدگی یا تغییر رنگ در این مکان مشخص می‌شود و به‌راحتی از رنگ و بوی این فرآورده‌ها می‌توان تشخیص داد که قابل مصرف هستند یا خیر.

وی یادآور شد: وقتی این فرآورده‌ها باز می‌شوند، باید با ادعای کارخانه‌های تولیدکننده نظیر سوسیس 70 درصد یا ژامبون 90 درصد همخوانی داشته و تکه‌های گوشت و مرغ در آن مشخص باشد.

طلاکش در پایان به این نکته اشاره کرد که بهترین و علمی‌ترین ملاک تشخیص فرآورده‌های گوشتی، بررسی آن در آزمایشگاه‌های فرآورده‌های گوشتی است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
0
0
از کی تا حالا سوسیس و کالباس اومده زیر نظر دامپزشکی؟!!! دامپزشکی با فراورده های خام دامی سروکار داره نه با محصولات پخته یا نیمه پخته!!! ژامبون 90درصد هم باید تکه های گوشت در اون دیده بشه؟ یا در تکه های گوشت افزودنی ها دیده بشه؟؟؟ متاسفم ........... .....- دکتر دامپزشک
نظر شما
ادامه