کد خبر: ۱۳۵۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - معاون آموزشی بیمارستان پوست رازی گفت: نگهداری حیوانات خانگی اعم از سگ، گربه و انواع پرندگان موجب بروز و تشدید بیماری های پوستی از جمله انواع حساسیت ها می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، دکتر امیرهوشنگ احسانی افزود: پر و پشم اینگونه حیوانات زمینه بروز یا تشدید اگزما (نوعی بیماری پوستی همراه التهاب و خارش) را فراهم می کند.
وی خاطرنشان کرد: گروهی از کودکان به بیماری اگزمای اتوپیک (سرشتی) مبتلا هستند و تماس با حیوانات، بیماری آنان را تشدید می کند.
معاون آموزشی بیمارستان پوست رازی گفت: برخی از مردم که هیچگونه سابقه اگزمایی ندارند با تماس با حیوانات خانگی دچار اگزما می شوند که علایم آن به شکل التهاب، خارش و خشکی پوست بروز پیدا می کند.
احسانی یادآور شد: برخی از مبتلایان به حساسیت های پوستی در مراجعه به متخصصان به رغم دریافت درمان، بهبودی نسبی پیدا می کنند اما درمان نمی شوند چراکه عامل بیماری آنان وجود حیوانات خانگی در منزل است.
وی تاکید کرد: تنها راه درمان حساسیت های پوستی ناشی از تماس با حیوانات، حذف حیوانات خانگی از محیط زندگی است.
احسانی گفت: درصورت حذف حیوانات خانگی از محیط زندگی، حساسیت های پوستی ناشی از تماس با آنها پس از چند ماه بهبود خواهد یافت.
وی افزود: عفونت های قارچی نیز ممکن است از تماس با حیوانات به افراد منتقل شود و موجبات ریزش مو را نیز به صورت ثانویه فراهم سازد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
m.en
|
-
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
0
0
خیلی خوبه که نظرات کارشناسی (!) میدن اما ما مثل ایشون عادت نداریم بدون منبع صحبت کنیم : توصیه می کنم این مقاله رو بخونند ایشون : http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14767447
توجه : These findings suggest that postnatal exposure to dogs can influence immune development in a genotype-specific fashion and thereby attenuate the development of atopy in at-risk children.

به هر حال شخصا تحقیقی که یک متخصص اطفال در دانشگاه ویسکانسین آمریکا انجام داده باشه رو بیشتر قبول دارم با کمال احترام.
نظر شما
ادامه