کد خبر: ۱۳۵۲۱

حکیم مهر - امکان حذف آنتی بیوتیک از برنامه پرورش دام و طیور را داریم اما لازمه آن بستر سازی مناسب است.
به گزارش حکیم مهر به نقل از موج، دکتر علی ایرانپور عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان این مطلب گفت: اگر بخواهیم همگام با دنیا پیش رفته و در راستای سلامت تولیدات کشاورزی قدم برداریم باید به سوی تولیدات ارگانیک پیش رفته و مواد بیماری زا را از کشاورزی حذف کنیم.
وی در ادامه افزود: تولید محصولات ارگانیک و پرورش دام و طیور بدون استفاده از آنتی بیوتیک باید در اولویت برنامه ای وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور قرار گیرد.
ایرانپور در مورد جایگزین آنتی بوتیک در صنعت دام و طیور گفت: اگر قرار بر استفاده نکردن از آنتی بیوتیک ها باشد باید چند موضوع را در نظر گرفت، اول آنکه از نژادهایی استفاده شود که معمولا مقاومت بیشتری در مقابل بیماری ها دارد و در ادامه باید شرایط نگهداری دام و طیور را بهداشتی و استاندارد کنیم.
وی ادامه داد: به طور قطع هرچه میزان بهداشت در دامداری ها و مرغداری ها بالاتر برود، ضریب سلامت محصولات گوشتی افزایش می یابد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اعلام این مطلب که به هر حال باید حذف مواد خطر زا برای انسان را جدی بگیریم، افزود: وزارت جهاد باید بخشی از عملکرد خود را بر روی محور حذف سم، کود، هورمون و آنتی بیوتیک از محصولات کشاورزی متمرکز کند.
وی تصریح کرد: امکان حذف آنتی بیوتیک از برنامه پرورش دام و طیور را داریم اما لازمه آن بستر سازی مناسب است. اگر بخواهیم این دارو را از چرخه پرورش طیور حذف کنیم باید در شرایط نگهداری تغییرات بهداشتی فراوانی صورت گرفته تا بروز یک بیماری مانند آنفلوانزا یک شبه همه چیز را ویران نکند.

 

نظر شما
ادامه