کد خبر: ۱۳۴۳۰
حکیم مهر - ارز مرجع لازم برای واردات پنج‌هزار تن اختصاص یافت و این حجم کره به کشور وارد شد، ولی معلوم نیست که کی توزیع و به کجا داده شد که اکنون در بازار با کمبود این محصول روبه‌رو هستیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی کشور با اعلام این مطلب درباره دلیل ادامه‌دار بودن کمبود و گرانی کره در بازار مصرف گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه کوتاهی کرده است و کره وارداتی را تنها در اختیار معدودی از کارخانه‌ها قرار داده است.

محمدرضا اسماعیلی افزود: ارز مرجع لازم برای واردات پنج‌هزار تن اختصاص یافت و این حجم کره به کشور وارد شد، ولی "معلوم نیست که کی توزیع و به کجا داده شد که اکنون در بازار با کمبود این محصول روبه‌رو هستیم".

وی خاطرنشان کرد: انحصار واردات کره در اختیار کارخانه‌هایی که زیر نظر انجمن صنفی قرار دارند، است و اتحادیه سراسری فرآورده‌های لبنی با داشتن بیش از یک‌هزار کارخانه در سطوح کشور از دریافت کره خام محروم بوده و دخالتی در نحوه توزیع آن نداشته‌اند.

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی کشور در پایان ادامه داد: این انحصار در نحوه توزیع شیرخشک در بین کارخانه‌ها نیز وجود دارد که این وزارتخانه باید پاسخگوی کمبودهایی که ناشی از این تبعیض به‌وجود می‌آید، به مردم باشد.

گفتنی است، رضا باکری دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی پیش از این، خبر از توزیع روزانه 200 تن کره در بازار داده و اعلام کرده بود که از روز شنبه (15 تیرماه) این محصول به قیمت ارزان (مصوب) و به‌صورت فراوان در بازار توزیع می‌شود.

پیگیری‌های خبرنگار ایانا در بازار نشان می‌دهد که بسیاری از مغازه‌ها، کره 25 گرمی در سطح شهر با کمی کاهش قیمت، در مقایسه با گذشته از 700 تومان به 500 تومان رسیده، این در حالی است که هر قالب کره 100 گرمی بر اساس نرخ مصوب باید یک‌هزار و 200 تومان فروخته شود.

 

نظر شما
ادامه