کد خبر: ۱۳۱۵۸

حکیم مهر - با نزدیک شدن به فصل گرما، سرانه مصرف تخم‌مرغ در کشور افغانستان که از بزرگ‌ترین واردکنندگان تخم‌مرغ از ایران است، کاهش پیدا کرده، به‌طوری که در اردیبهشت‌ماه کل صادرات این محصول سه‌هزار تن بوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار با اعلام این مطلب گفت: اتحادیه این آمادگی را دارد که برای حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده نرخ مصوب تخم‌مرغ را بر روی تمام محصولات چاپ کرده تا زا گران‌فروشی آن جلوگیری به‌عمل آیند.

سیدفرزاد طلاکش افزود: در این ارتباط با محمدصادق مفتح معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مذاکراتی به عمل آمده تا با در نظر گرفتن افزایش هزینه‌های تولید، نرخ مصوب بر روی محصول نهاده شود تا در این میان دست واسطه‌ها از بازار این محصول کوتاه شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون محصولاتی که به‌صورت بسته‌بندی‌شده و برچسب‌دار در بازار عرضه می‌شوند، دارای نرخ مصوب هستند، ولی محصولات فله قیمت مشخصی ندارند و واسطه‌ها و مغازه‌دارها به هر قیمتی که بخواهند به دست مصرف‌کننده می‌رسانند.

دبیر انجمن تخم‌مرغ شناسنامه‌دار ادامه داد: در صورتی که این طرح مورد موافقت قرار بگیرد، این محصول به‌صورت سراسری در تمام کشور دارای نرخ مشخص می‌شود.

طلاکش درباره وضعیت صادرات این محصول تصریح کرد: با نزدیک شدن به فصل گرما، سرانه مصرف تخم‌مرغ در کشور افغانستان که از بزرگ‌ترین واردکنندگان تخم‌مرغ از ایران است، کاهش پیدا کرده، به‌طوری که در اردیبهشت‌ماه کل صادرات این محصول سه‌هزار تن بوده است.

وی در پایان یادآور شد: بازار عراق نیز در ماه‌های گذشته به‌دلیل افزایش هزینه تولید در داخل از دست رفته و ترکیه با قیمتی کمتر از یک‌هزار تومان محصول خود را به فروش می‌رساند.

 

نظر شما
ادامه