کد خبر: ۱۲۹۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: کمبود نیروی انسانی مهمترین معضل دامپزشکی است و با توجه به اینکه حجم زیاد خروجی نیروی انسانی طی سالهای اخیر داشته ایم اما متاسفانه تاکنون جایگزینی در خصوص خروجی نیروی انسانی در کار نبوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، ناصر مرگان ازغدی در حاشیه بازدید یک روزه از تایباد اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح کار دامپزشکی بصورت حاکمیتی است، کمبود نیروی انسانی می تواند به اقتصاد دامپزشکی کشور آسیب و ضرر برساند و موضوع بهداشت عمومی را به مخاطره می اندازد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: با توجه به حجم بالای کار و فشار به نیروهای موجود کار دامپزشکی به صورت منظم در حال انجام است.

مرگان ازغدی بیان کرد: تایباد به دلیل هم مرز بودن با کشور افغانستان و سنتی بودن بافت دامداری شهرستان حائز اهمیت است و نیازمند توجه و مراقبت بیشتر است.

وی در خصوص بیماری تب کریمه گنگو گفت: این بیماری در دام هیچ اهمیتی ندارد و به دام ها هیچ گونه خسارت اقتصادی وارد نمی کند و فقط در بعد بهداشت عمومی در انسان مشکلاتی را در بردارد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی در خصوص جلوگیری از شیوع تب کریمه کنگو افزود: ایجاد کمیته ساماندهی کشتارگاه دام در سطح شهرستان ها و اطلاع رسانی و آموزش دامداران در خصوص این بیماری اقداماتی صورت گرفته است.

مرگان ازغدی با اشاره به ارتباط مستمر شبکه دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان تصریح کرد: شبکه بهداشت و درمان باید در صورت مشاهده هرگونه علایم مشکوک در حوزه انسان سریعا اعلام کرده تا اقدامات پیشگیرانه در آن حوزه صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به ترددهای غیر مجاز دام با هماهنگی های انجام شده با استانداری، فرماندارها و نیروی انتظامی در صورت مشاهده تردد غیر مجاز آن را متوقف کرده و مراجع قضایی ارجاع دهند.

در ادامه، عارفی، فرماندار تایباد در بحث تردد غیر مجاز دام اظهار کرد: خوشتبخاته امکان تردد غیر مجاز دام از مرز به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.

فرماندار تایباد گفت: مرزبانی تایباد با کنترل الکترونیکی تمام تحرکات مرز را تحت کنترل دارند و امکان تردد غیر مجاز نیز وجود ندارد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بینام
|
-
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
0
0
کمبود مدیر لایق و کاردان معضل دامپزشکی استان .......غربی است
نظر شما
ادامه