کد خبر: ۱۲۸۶۲

حکیم مهر - معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس از زادآوری پرندگان در دریاچه های این استان خبر داد. به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، محسن جعفری نژاد با بیان اینکه بارشهای اخیر تاثیر خوبی در وضعیت محیط زیست استان داشته گفت: با توجه به بارندگیهای اخیر در استان فارس شرایط تالابهای این استان تا حدودی بهبود یافت به گونه ای که برخی از این تالابها تا حد قابل ملاحظه ای آبگیری شدند.

وی ادامه داد: در این راستا وضعیت تالابهای پریشان، طشک، مهارلو، ارژن و بختگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بهبود پیدا کرد به گونه ای که شاهد جاری شدن آب در این تالابها هستیم.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس وضعیت دریاچه پریشان را مناسب توصیف کرد و گفت: این دریاچه آنقدر آبگیری شده که افراد در برخی از قسمتهای دریاچه مجبور شده که از قایق استفاده کنند.

وی با بیان اینکه آبگیری دریاچه ها در زادآوری پرندگان مناسب بوده، بیان کرد: در حال حاضر با توجه به آبگیری دریاچه های استان شاهد زادآوری پرندگان در این دریاچه ها هستیم که طی چند مدت اخیر بی نظیر است.

جعفرنژاد ادامه داد: با آبگیری پریشان شرایط به گونه ای شده که بعد از چندین سال پلکانها به این دریاچه آمده و منظره زیبایی را به وجود آورده اند.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اظهار امیدواری کرد که شاهد تخمک گذاری و زادآوری مناسب پرندگان در استان باشیم.

 

 

نظر شما
ادامه