کد خبر: ۱۲۷۳۶
حکیم مهر - با شرکت مسئولان مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، رئیس مؤسسه رازی شعبه شمال شرق کشور و معاونان بهبود تولیدات دامی استان‌های جنوبی کشور پروژه‌های تحقیقاتی تولید محصولات بیولوژیک شتر در مؤسسه رازی شعبه شمال شرق کشور در مشهد آغاز شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل ازایانا، معاون بهبود تولیدات دامی خراسان رضوی در نشست علمی آغاز پروژه‌های تحقیقاتی کمیته فنی مشورتی شتر گفت: پس از برگزاری کنگره ملی شتر در فروردین‌ماه سال گذشته نگاه متولیان تولید و جامعه علمی کشور به شتر معطوف شد و بار دیگر این دام ارزشمند در پروسه‌های تولیدی و تحقیقاتی وارد شد.

صفرپور افزود: توان بیولوژیکی شتر نشان می‌دهد که این موجود یکی از دام‌های ارزشمند اقتصادی و علمی است و در حوزه تولیدات بیولوژیک نیز حرف برای گفتن بسیار دارد.

دکتر زیبایی معاون پژوهشی مؤسسه رازی شعبه شمال شرق کشور نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به پتانسیل‌های بیولوژیکی شتر در تولید محصولات درمانی مؤسسه رازی اقدام به راه‌اندازی پروژه‌های تحقیقاتی فرآورده‌های بیولوزیک شتر را آغاز کرده و برای اولین‌بار پروژه‌های تحقیقاتی و مطالعاتی نانوبادی، بیواکتیو، لاکتوپروکسیداز، لاکتوفرین و بیوسنتز در شعبه شمال شرق آغاز شده و به جامعه علمی و پزشکی کشور تقدیم خواهد شد.

 

نظر شما
ادامه