کد خبر: ۱۲۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  مدت زمان طولانی است که مصرف چای گیاهی با سلامت ارتباط داده شده است. مصرف چای گیاهی که پیش از این به مشرق زمین محدود شده بود در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و خاصیت درمانی نیز دارد. این روزها، پزشکان گنجاندن چای گیاهی به رژیم غذایی روزانه را توصیه می کنند. پس از آب، چای گیاهی پرمصرف ترین نوشیدنی در سراسر جهان به حساب می آید. در این مطلب به چند چای اشاره خواهیم کرد که خواندن آن مفید است.

۱ - بادرنجبویه: اضطراب و حالت بی قراری را کاهش می دهد. این گیاه افسردگی، حالت عصبی و تنش را نیز درمان می کند برای خواب سالم، یک فنجان چای بادرنجبویه را با یک قاشق غذاخوری برگ دم کرده در یک لیوان آب جوش قبل ازخواب بخورید.

۲ - مریم گلی؛ این چای عرق کردن هنگام خواب را از بین می برد و در نتیجه خواب راحتی ایجاد می کند. ۴ قاشق غذاخوری مریم گلی خشک را در یک لیوان آب جوش بریزید و در آن را ببندید و بگذارید به مدت ۴ ساعت و یا بیشتر بماند. سپس چای را صاف کنید و بخورید.

۳ - آویشن: چای آویشن سرفه و برونشیت را کاهش می دهد برای آرام کردن برونشیت به کار می رود. برای هر یک لیوان آب جوش ۲ قاشق مرباخوری آویشن را به مدت ۱۰ دقیقه دم و روزی ۳ بار مصرف کنید.

۴ - رزماری: این گیاه نه تنها در پخت مرغ مورد استفاده قرار می گیرد بلکه چند نوع سردرد عصبی را نیز از بین می برد. از آن جا که رزماری رگ های خونی را گشاد نگه می دارد مانع سردرد می شود. برای تهیه چای یک قاشق مرباخوری رزماری خشک را به هر یک لیوان آب جوش اضافه کنید.

۵ - بابونه؛ این چای نوشیدنی آرام بخشی است. مصرف روزی سه فنجان آن سوءهاضمه، ناراحتی روده تحریک پذیر و التهاب روده ای را کاهش می دهد. برای هر یک لیوان آب جوش، یک قاشق غذاخوری گل این گیاه را استفاده کنید، برای برطرف کردن ناراحتی حاد این چای را به مدت ۲ ماه و یا بیشتر مصرف کنید.

۶ - نعناع: تازه و یا خشک، چای نعناع بهترین روش تسکین سوءهاضمه، نفخ و جلوگیری از حالت تهوع است. این گیاه حاوی «Menthol» است که به سیستم گوارشی در هضم غذا کمک می کند. برای هر یک لیوان آب جوش یک قاشق غذاخوری برگ نعناع استفاده کنید.

۷ - گل ساعتی: گل و برگ این گیاه حاوی ماده ای با خاصیت مسکن ملایم ویژه ای می باشد. مصرف این گیاه به عنوان بهترین درمان بی خوابی اگر با اضطراب نیز همراه باشد توصیه می شود یک قاشق مرباخوری آن را برای هر یک لیوان آب جوش استفاده کنید.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نرکس
|
-
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
0
0
ازمطالب استفاده ی خوبی کردم با تشکر
نظر شما
ادامه