کد خبر: ۱۲۵۶۸

حکیم مهر - معاون بهداشتی و قائم مقام سازمان دامپزشکی کشور گفت: تمام دام‎ها و مناطق دامی منطقه زلزله‎زده دشتی توسط اداره کل دامپزشکی استان بوشهر ضدعفونی شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، دکتر محسن مشکوة اظهار داشت: در بخش دام و طیور افرادی که دچار خسارت شدند و دام آن‌ها از بین رفته است بعد از آوار برداری و دفع دام این افراد، ضد عفونی منطقه انجام شد.وی بیان کرد: با استفاده از عملیات ضد عفونی و همچنین اجرای مناسب اقدامات بهداشتی امنیت زیستی می‎توان عوامل بیماری‌زا را ریشه کن کرد و یا به حداقل میزان ممکن رساند زیرا اقدام پیشگیرانه می‎تواند به سلامت گله دام کمک کند.

دکتر مشکوة افزود: پیشگیری و کنترل بیماری‎های دامی و بیماری‎های مشترک بین انسان و دام یکی از وظایف سازمان دامپزشکی کشور است.وی تصریح کرد: در بخش دام و طیور پس از وقوع زمین لرزه 6.1 در استان بوشهر و شهر شنبه دشتی اقدامات مهمی صورت گرفت که یکی از این اقدامات مقابله با بیماری‎های دامی و ضد عفونی منطقه زلزله‌زده بوده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از حوادث غیر مترقبه‌ای که اتفاق می‎افتد واکسیناسیون باید به عنوان پیشگیری از بیماری‎ها انجام شود.

معاون بهداشتی و قائم مقام سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: در این شهر و بخش شنبه در حال بررسی هستیم که اداره دامپزشکی استان چه امکاناتی نیاز دارد تا بتوانیم از طریق مرکز، کمک‎های لازم در اختیار اداره کل دامپزشکی استان قرار دهیم.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه