کد خبر: ۱۲۵۳۴

حکیم مهر - به‌دلیل جلوگیری از صادرات بخشی از تخم‌مرغ در اسفندماه، حواله آنها در فروردین‌ماه مورد استفاده قرار گرفته و صادرات تخم‌مرغ از سقف 10 هزار تن در ماه عبور کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با اعلام این مطلب گفت: صادرات جوجه یک‌روزه تخم‌گذار به عراق آغاز شده که این امر می‌تواند زمینه ساز قطع صادرات تخم‌مرغ به این کشور که بزرگ‌ترین واردکننده تخم‌مرغ از کشور است، شود.

ناصر نبی‌پور افزود: این امکان وجود دارد که در سال‌های آینده عراق و افغانستان در تولید خودکفا شوند و دیگر نیازی به واردات تخم‌مرغ نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مقاصد صادراتی تخم‌مرغ ایران با تأمین تخم‌مرغ خود دیگر نیازی به واردات این محصول از ایران ندارند و تولید مازاد بر روی دست تولیدکنندگان خواهد ماند.

سقف صادرات تخم‌مرغ شکسته شد

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران ادامه داد: در صورتی که در بودجه 92 ارز مرجع جایگزین ارز مبادله‌ای برای تأمین نهاده‌ها شود، بالا رفتن قیمت دیگر امکان صادرات و رقابت با تولیدکنندگان سایر کشورها ازجمله ترکیه را نخواهیم داشت.

نبی‌پور در پایان درباره وضعیت صادرات تخم‌مرغ در فروردین‌ماه تصریح کرد: حواله صادراتی 10 هزار تن تخم‌مرغ داده می‌شود، ولی به‌دلیل جلوگیری از صادرات بخشی از تخم‌مرغ در اسفندماه، حواله آنها در فروردین‌ماه مورد استفاده قرار گرفته و صادرات تخم‌مرغ از سقف 10 هزار تن در ماه عبور کرده است.

 

نظر شما
ادامه