کد خبر: ۱۲۵۰۶

حکیم مهر - معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور از اجرای طرحی خبر داد که بر اساس آن عملیات واکسیناسیون جوجه های یک روزه، در کارخانجات جوجه کشی و قبل از توزیع توسعه میابد.
به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر محسن مشکوة اظهار کرد: اجرای این طرح هم اکنون به صورت آزمایشی در استان های مازندران و گیلان آغاز شده است.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور، افزود: با واکسیناسیون طیور در کارخانجات جوجه کشی و انجام تعدادی از واکسیناسیون ها در کارخانجات قبل از توزیع جوجه ها، امکان ایمن کردن جوجه های یک روزه در برابر بیماری ها میسر می شود.
دکتر مشکوة تصریح کرد: با توسعه این برنامه، طیور یک روزه ایمن در برابر برخی از بیماریها در سطح کشور توزیع خواهد شد و به دنبال آن امکان رخداد بیماری ها در بخش طیور کاهش می یابد.
وی افزود: پیش از این، طیور یک روزه واکسن ها را به صورت دستی دریافت می کردند و یا عملیات واکسیناسیون بعد از توزیع، در مرغداری ها انجام می شد اما در طرح جدید، واکسیناسیون به شکل غیردستی و به صورت اسپری و تزریقی با دستگاه انجام می شود.
به گفته معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور، با این روش واکسن در شرایطی مناسب نگهداری،حمل و به روشی درست به جوجه های یک روزه خواهد رسید که این امر در کاهش رخداد بیماری های طیور موثر خواهد بود.

 

نظر شما
ادامه