کد خبر: ۱۲۴۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
حکیم مهر - معاون سازمان دامپزشکی کشور از نبود بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور خبر داد و گفت: برنامه‌های پایش و نظارت برای جلوگیری از ورود این بیماری به کشور باید ادامه داشته باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، دکتر محسن مشکوة اظهار کرد: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان همانند آنفلوآنزای انسانی به صورت پیوسته میان طیور وجود داشته و با شدت و ضعف همراه است و در حال حاضر این بیماری در بسیاری از کشور‌های آسیایی بومی شده و وجود دارد.

وی با تاکید بر استمرار مراقبت و پایش در کشور برای جلوگیری از شیوع این بیماری، عنوان کرد: سازمان دامپزشکی همواره در‌صدد بوده تا با نمونه‌گیری و آزمایش از طیور در قالب سیستم پایش و نظارت وضعیت این بیماری را در میان پرندگان کنترل کند.

مشکوة ادامه داد: در سال گذشته با نمونه‌گیری از مرغداری‌های صنعتی و سنتی طرح پایش این فرآورده‌های دامی انجام شده و هیچ‌گونه گزارش مثبتی بر مبنی بر وجود این بیماری در طیور صنعتی و سنتی گزارش نشده است.

معاون سازمان دامپزشکی کشور با بیان این‌که از 10 سال گذشته هیچ محموله‌ای حاوی مرغ، گوشت و تخم‌مرغ از چین وارد نشده است، گفت: در مقاطعی برای تنظیم بازار برخی محموله‌های دامی از کشور‌های ترکیه و برزیل وارد شده که در آن زمان بر اساس گزارشات موجود این کشور‌ها پاک بوده‌اند.

وی تاکید کرد: با توجه به این‌که در هر زمان ممکن است آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به ویژه از طریق پرندگان مهاجر به کشور وارد شود، باید برنامه‌های پایش نظارت به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
0
0
........- همكار
نظر شما
ادامه