کد خبر: ۱۲۲۰۴

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی سراب، مرکزی، قزوین، خراسان رضوی و مهاباد

 

فرماندار شهرستان سراب
دامپزشکی ضامن بهداشت و سلامت دام و انسان است


فرماندار سراب در بازدید از شبکه دامپزشکی شهرستان، دامپزشکی را ضامن بهداشت و سلامت دام و انسان دانست.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی،  دکتر مسعود سعادتی فرماندار شهرستان سراب در بازدید از شبکه دامپزشکی شهرستان با اشاره به اینکه فعالیتهای این اداره بدون هیاهو و گمنام  انجام می گیرد گفت: خدمات دامپزشکی ضامن سلامت، بهداشت دامی و انسانی است.
فرماندار شهرستان سراب گفت:با توجه به محدودیتهای اعتباری شبکه دامپزشکی در سالجاری ماموریتهای محولهء را بدون وفقه و خوب انجام داده است.
وی همچنین  خواستار جدیت هرچه بیشتر دامپزشکی در جهت حفظ منافع و سلامت عمومی جامغه شد.
در جربان این بازدید دکتررضا دادخواه رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سراب ضمن تشریح فعالیتهای دامپزشکی ( واکسیناسیون ، مراقبت ، کنترل بهداشتی ) در جهت جلوگیری از بیماریهای دامی و مشترک بین انسان و دام بویژه سل، بروسلوزو هاری نتیجه اقدامات دامپزشکی را کاهش چشمگیر ابتلا انسانی به بروسلوز (83%) ، سل و عدم ابتلا انسانی به بیماری هاری علیرغم وجود کانونهای متعدد هاری در این شهرستان خبرداد .
افزودنی است در این بازدید فرماندار از نحوه ارائه خدمات به ارباب رجوع، طرح تکریم ارباب ،رجوع ، اقدامات شبکه و اداره کل در خصوص اتوماسیون اداری و ایجاد دولت الکترونیک و همچنین طرحهای دردست اجرای شبکه بطور مشروح آشنا شدند.

-----------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی :
طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی دراستان مرکزی اجرا می شود


مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از افزایش نظارت این اداره کل بر مراکز عرضه و فروش فرآورده های خام دامی در ایام نوروز خبر داد.
مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: با توجه به درپیش بودن ایام نوروز و افزایش فعالیت تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی در دستور کار سازمان دامپزشکی قرار گرفته است. به همین منظور 30گروه دامپزشکی در ایام نوروز نظارت بر مراکز تولید و عرضه فراورده های دامی استان مرکزی را برعهده خواهند داشت.

دکتر سیدسعید حسینی افزود: این گروه ها در دو بخش سیار و ثابت از تاریخ پانزدهم اسفند ماه سال جاری تا پایان تعطیلات نوروز، به صورت ویژه در دو نوبت صبح و بعدازظهر وظیفه نظارت و بازرسی از مراکز تولید و عرضه فراورده های دامی در این استان را بر عهده دارند. طی این مدت کلیه شبکه‌های دامپزشکی شهرستان های استان برای صدور مجوز بهداشتی- قرنطینه‌ای حمل فرآورده‌های دامی و همچنین انجام آزمایشات لازم در مورد فرآورده‌های دامی آماده خدمات‌رسانی هستند

وی بیان کرد: در حال حاضر بالغ بر 2100 واحدتولید ،توزیع وعرضه فرآورده های خام دامی تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان وجود دارد،و نظارت بر رستوران ها و غذا پزی ها، کشتارگاه ها، سردخانه ها، ناوگان حمل و نقل گوشت و فروشگاه ها از وظایف این گروه ها است.

حسینی توضیح داد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی تولید کنندگان و توزیع کنندگان محصولات دامی، مراتب برای رسیدگی قضایی و برخورد قانونی با متخلفان به دادگاه ارجاع می شود.

وی خاطر نشان کرد: مردم فهیم و آگاه استان مرکزی با توجه و دقت در خرید مواد غذایی سالم و بهداشتی کارشناسان و بازرسان دامپزشکی را در انجام امور محوله یاری کنندو از خرید گوشت مورد نیاز خود خارج از شبکه مجاز توزیع  خودداری کرده و در صورت مشاهده فروش ماهی وسایر فرآورده های خام دامی به صورت دوره گردی ودستفروشی ، موضوع را به دامپزشکی اطلاع تا برخورد قانونی صورت گیرد.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی یادآور شد: شهروندان محترم می توانندجهت کسب اطلاعات بیشتر با سامانه 1512 اداره کل دامپزشکی استان مرکزی  ویادر شهرستانها با شبکه دامپزشکی محل  تماس حاصل نمایند.

------------------------------

 

واکسیناسیون 900هزار راس گوسفند وبز در استان قزوین


اداره کل دامپزشکی استان قزوین فاز ششم مایه کوبی سراسری برعلیه بیماری تب برفکی را در بیش از 1000 واحد اپیدمیولوژیک آغاز نموده است.
رئیس اداره مبارزه با بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین با اعلام این خبر افزود:فاز ششم واکسیناسیون تب برفکی در استان قزوین برای ایمن نمودن دامهای سبک (گوسفند وبز) در بیش از 1000 واحد اپیدمیولوژیک (واحدهای روستایی،صنعتی ،نیمه صنعتی وکوچ رو)از اول اسفند ماه 1391 آغاز شده است.
دکتر حمید زینالی در ادامه گفت: در این طرح 900هزار راس گوسفند وبز در مدت یک ماه، بصورت رایگان تحت پوشش واکسیناسیون تب برفکی قرار خواهند گرفت .
لازم به ذکر است بیماری تب برفکی بیماری مسری در بین جمعیت دامی است که عدم کنترل آن خسارات اقتصادی هنگفتی را به دامداران تحمیل خواهد نمود.

--------------------------------

 

هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع فرآورده های خام دامی انجام شد/متخلفان 91 میلیون تومان جریمه پرداخت کردند


در پی 111 هزار بازدید صورت گرفته توسط گروه های نظارتی دامپزشکی از مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده های خام دامی در خراسان رضوی ، متخلفان این حوزه، از ابتدای امسال، 91 میلیون تومان جریمه پرداخت کردند. مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به روند رو به رشد بازدیدها و نظارت های دامپزشکی اظهار داشت: طی سال جاری و تا کنون، 145 رای توسط مراجع قضایی برای متهمان معرفی شده از سوی دامپزشکی صادر شده است.

دکتر ناصر مرگان ازغدی، عمده ترین تخلف های صورت گرفته در حوزه دامپزشکی و امنیت غذایی را تهدید علیه بهداشت عمومی و کشتار غیر مجاز دام دانست و اعلام داشت: با توجه به مخاطره آمیز بودن چنین تخلفاتی برای سلامت مردم، دامپزشکی بر حسب وظیفه قانونی خود و برابر ماده 688 قانون مجازات اسلامی متخلفان را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.

 وی از کلیه زائرین و مجاورین  خواست در صورت مشاهده تخلف‌ها در حوزه مرتبط با فرآورده‌های خام دامی مراتب را در مشهد  با شماره تلفن های1512(مرکز پاسخگویی اداره کل دامپزشکی) 7250025-7250035(شبکه دامپزشکی مشهد مقدس)، در شهرستانها با شبکه دامپزشکی شهرستان در میان گذاشته تا برخوردهای قانونی و لازم با متخلفین صورت پذیرد.

وی افزود: سامانه پیام کوتاه اداره کل دامپزشکی استان نیز به شماره 300001512 آماده دریافت پیام های مردمی در زمینه های یادشده می باشد.

مطابق ماده 688 قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود ممنوع بوده و برای مرتکبین آن از  سوی مراجع قضایی مجازات در نظر گرفته خواهد شد.

 

---------------------------------

 

بیش ازهشت هزار قوطی و بطری داروی دامپزشکی غیرمجاز در مهاباد کشف شد

فرمانده نیروی انتظامی مهاباد گفت: هشت هزار و 183 قوطی و بطری انواع داروی دامپزشکی غیرمجاز در این شهرستان کشف شده است .
سرهنگ ˈمالک ولی زادهˈ به ایرنا افزود: در پی اخبار واصله از منابع خبری مبنی بر دپوی کالای قاچاق در انباری متعلق به فردی در مهاباد رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی گفت: با کسب خبر مذکور ماموران بلافاصله وارد عمل شده و پس از انجام تحقیقات محسوس و غیرمحسوس محل مورد نظر را شناسایی و در بازرسی از انبار مذکور این مقدار بطری و قوطی داروهای دامپزشکی در مارک های مختلف کشف و ضبط شد.

سرهنگ ولی زاده اضافه کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

 

نظر شما
ادامه