کد خبر: ۱۲۱۸۷

حکیم مهر - معاون بهداشتی و پیشگیری دامپزشکی کشور با مطلوب دانستن طرح «ردیابی محصولات مرغ» گفت: با اجرای این طرح شمارش به صورت سیستمی انجام می‌شود و بازار دچار چالش قیمت نمی‌شود.
دکتر محسن مشکوة در مراسم افتتاح اجرای طرح ردیابی محصولات مرغ از طریق بارکدگذاری که در کشتارگاه نگین قم انجام شد، اظهار داشت: امنیت غذایی نیازی برای همگان است که با استمرار در تولید سالم مواد غذایی محقق می‌شود.

وی ادامه داد: بخش گسترده‌ای از پروتئین مورد نیاز بدن انسان از طریق گوشت سفید (مرغ و ماهی) تأمین می‌شود.

معاون بهداشتی و پیشگیری دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: مسئولان در تلاش هستند تا با اقدامات و طرح‌های مختلف، سلامت مواد غذایی را برای مردم تضمین کنند.

وی با اشاره به برخی نقل قول‌های بی‌اساس در خصوص تزریق هورمون به مرغ‌‌ها تصریح کرد: گفته می‌شود که به مرغ‌ها هورمون داده می‌شود؛ در حالی که اینگونه نقل قول‌ها بی‌پایه و اساس است و تمام محصولات طیور در سلامت هستند.

مشکات اضافه کرد: در برخی مواقع به این پرندگان آنتی بیوتیک داده می‌شود که این امر در تمام جهان رایج است. مصرف آنتی بیوتیک در مرغداری‌ها بسیار طبیعی است که در برخی مواقع کمتر از میزان مجاز است.

معاون بهداشتی و پیشگیری دامپزشکی کشور عنوان کرد: به دلیل نظارت‌های جدی و شدیدی که انجام می‌شود به هیچ عنوان احتمال آلوده بودن گوشت مرغ و طیور قابل قبول نیست.

وی بیان داشت: اکنون در سطح کشور 244 کشتارگاه صنعتی طیور به صورت سیستمی و ماشینی فعال هستند و هیچ کشتارگاه سنتی در کشور وجود ندارد که بخواهد درصد کمی احتمال آلوده بودن گوشت را داشته باشد.

مشکات اذعان داشت: طرح بسته‌بندی گوشت مرغ و محصولات آن با موفقیت روبه‌رو شد که امیدواریم بتوانیم همه اقلام دیگر گوشتی را نیز به صورت بسته‌بندی در بازار عرضه کنیم.

وی یادآور شد: ردیابی محصولات دامی باید برای همه کشور انجام شود که برای اجرای آزمایشی، این طرح از قم آغاز شده است.

معاون بهداشتی و پیشگیری دامپزشکی کشور به تبیین دلایل آغاز این طرح از قم پرداخت و گفت: قم یک شهر مذهبی است و پذیرای مهمانان فراوانی است که اجرای طرح سلامت در این شهر بسیار اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: کد رهیابی به شمارش صحیح محصولات تولیدی کمک می‌کند و بازار را از چالش نجات می‌دهد.

مشکات ادامه داد: نوسانات آمارها تعادل بازار را برهم زده و عرضه و تقاضا را دچار مشکل می‌کند، اما با اجرای این طرح دقت بالا می‌رود و کمتر با مشکل مواجه می‌شویم.

وی در پایان تأکید کرد: امیدواریم با رفع مشکلاتی که در اجرای آزمایشی طرح بارکدگذاری وجود دارد، این طرح به صورت ملی برای تمام محصولات دامی اجرا شود.

 

نظر شما
ادامه