کد خبر: ۱۲۱۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
حکیم مهر - دو سوم از همبرگرها و سوسیس‌های مورد بررسی در آفریقای جنوبی حاوی گوشت خر، گاومیش و مواد نامرسوم دیگر بودند.

طبق نتایج تست‌هایی که در دانشگاه اشتلن بوش آفریقای جنوبی انجام گرفته است، سویا، گوشت خر، بز، گاومیش و مواد گیاهی در 68 درصد از گوشت‌های چرخ شده، همبرگر، سوسیس و گوشت‌های خشک شده وجود داشته است در حالیکه نام این مواد در فهرست مواد تشکیل‌دهنده محصول غذایی ذکر نشده بودند.

بر اساس این تحقیقات که در ژورنال "کنترل غذا" به چاپ رسید، گوشت خوک و مرغ متداول‌ترین مواد به کار رفته در محصولاتی بودند که قرار نبوده چنین موادی برای تهیه آنها استفاده شوند.

این تست‌ها پیش از رسوایی اخیر استفاده از گوشت اسب در محصولات گوشت گاو در اروپا انجام گرفته بود.

این رسوایی نگرانی‌هایی را در مورد به خطر افتادن سلامت مصرف‌کننده از مصرف مواد غذایی که با بر چسب نادرست عرضه می‌شوند، به وجود آورده است.

هافمن از دپارتمان علوم دامی دانشگاه اشتلن بوش و یکی از نویسندگان این گزارش اظهار کرد: این تحقیقات تایید می‌کند که عرضه محصولات گوشتی فرآوری شده با برچسب نادرست در آفریقای جنوبی متداول است و نه تنها تخطی از از مقررات برچسب‌زنی غذا محسوب می‌شود بلکه از نظر اقتصادی، مذهبی، اخلاقی و سلامت بدون پیامد نخواهد بود.

هیچ کشف مشابهی طی دو سال گذشته که تست دی. ان. ای در محصولات غذایی مورد استفاده در آفریقای جنوبی رایج شد، انجام نگرفته است.

به گزارش رویترز، قوانین برچسب‌زنی مواد غذایی در آفریقای جنوبی سخت‌گیرانه‌تر شده و تولیدکنندگان را ملزم به درج درست اطلاعاتی شامل محتوا و محل تولید غذا کرده‌اند اما تست دولتی غذا در این کشور اجباری نشده است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
0
0
سلام اين جور خبر ها جذابيت نداره لطفا انتشار ندهيد ما در همين كرمان خودمون به همت اداره كل دامپزشكي موارد خيلي پيشرفته اي داشته ايم لذا اين خبر ها برامان جذابيت ندارد
نظر شما
ادامه