کد خبر: ۱۲۱۰۹

حکیم مهر - با آغازتولید ماده اولیه دارویی آنتی بیوتیک فلورفنیکل در کشور توسط یکی از شرکت های داخلی، ایران در زمینه تولید این محصول دارویی به مرز خودکفایی رسید.

دکتر سید مهدی موسوی، مدیرعامل شرکت داخلی تولید کننده فلورفنیکل با اعلام این خبر گفت: با آغاز تولید این محصول، ایران به جمع تولیدکنندگان این مواد اولیه این داروی دامی درجهان پیوست.
وی درباره مشخصات این محصول دامی بیان داشت: آنتی بیوتیک فلورفنیکل با حجم واردات 35 تن درسال، یکی از محصولات دارویی دامی پرمصرف کشوراست.
موسوی تاکید کرد: با تولید این محصول، از خروج سالیانه بیش از 5/4 میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می شود.
وی ادمه داد:ایران نه تنها در تولید آنتی بیوتیک فلورفنیکل به مرزخودکفایی می رسد بلکه قادر خواهد بود این ماده اولیه را به دیگرکشورهای جهان نیزصادر کند.

تولید سه محصول دارویی جدید انسانی
موسوی همچنین افزود:علاوه بر این داروی دامی،این شرکت موفق به تولید سه ماده اولیه داروهای انسانی افلوکساسین (باحجم واردات 16 هزارکیلوگرم درسال و ارزبری بیش از یک میلیون یورویی)، سولفابنزامید(دارویی برای رفع عفونت های واژینیت باحجم واردات 14 تن درسال و ارزبری بیش از 800 هزاریورودرسال ) و رانی تیدین (داروی گوارشی وآنتاگونیست گیرنده های هیستامین نوع دوم با (حجم واردات 150- 130تن درسال و ارزبری بیش از 7/3 میلیون دلاردرسال) نیز شده است.
مدیر عامل این شرکت تولیدکننده دارو افزود: در نوع خود گامی موثر و قابل تامل در عرصه تولید مواد اولیه دارویی کشور بوده که می تواند کشور را از ورود این اقلام بی نیاز کنند.
وی در پایان تصریح کرد: این شرکت در حال حاضر 30 قلم مواداولیه دارویی انسانی، تولید می کند.
موسوی گفت: از سال گذشته، تحقیق و پژوهش در خصوص تولید مواد اولیه داروهای دامی را نیز در دستور کار خود قرارداده، هم اینک نیز با تحقیق درمورد شش محصول دیگر دامی تلاش می کند حضورپررنگی را درعرصه تولید این محصولات داشته باشد.

 

نظر شما
ادامه