کد خبر: ۱۱۹۷۵

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از حذف چربی‌های احشایی (مزانتر) لاشه‌های گوشت در کشتارگاه‌ چاهکوتاه بوشهر خبر داد.
دکتر مرتضی بحرانی اظهار داشت: با تمهیدات به‌عمل آمده از خروج چربی‌های احشایی (مزانتر) گوشت از کشتارگاه نیمه صنعتی دام چاهکوتاه جلوگیری به عمل آمد و از چرخه مصرف انسانی حذف شد.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر تصریح کرد: با تمهیدات به عمل آمده و حضور موثر کارشناسان نظارت بهداشتی دامپزشکی استان از خروج چربی‌های احشایی (مزانتر) گوشت از کشتارگاه نیمه صنعتی دام چاهکوتاه جلوگیری به عمل آمد و از چرخه مصرف انسانی حذف شد.

بحرانی در ادامه افزود: پیش از این چربی‌های احشایی به همراه لاشه گوشت به محل عرضه و فروش ارسال می‌شد ، اما بر اساس آخرین تصمیمات اتخاذ شده و در جهت تامین امنیت و سلامت غذایی هر چه بیشتر در سطح جامعه با نظارت دقیق و مستمر کارشناسان بهداشتی دامپزشکی، این چربی‌ها از سیکل چرخه مصرف انسانی خارج و جهت مصارف صنعتی به کارخانجات مربوط ارسال می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر در پایان گفت: حذف چربی‌های احشایی (مزانتر) از لاشه‌های گوشت از دیگر اقداماتی است که سازمان دامپزشکی با هدف تامین سلامت غذایی دنبال می‌کند و این هدف را با جدیت تمام و با استفاده از تمامی امکانات دنبال خواهد کرد.

 

نظر شما
ادامه