کد خبر: ۱۱۵۴۶

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی آبدانان و دهلران

 

حضور اعضای شورای روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان و ادارات تابعه در شبکه دامپزشکی شهرستان آبدانان


 مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ایلام گفت : مسئولین روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی ، اداره کل منابع طبیعی ، اداره کل امور عشایری ، مدیریت تعاون روستایی استان به اتفاق مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان در شبکه دامپزشکی شهرستان آبدانان حضور و با رئیس و کارکنان شبکه دامپزشکی این شهرستان دیدار و گفتگو کردند .
در ابتدا رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام خاطر نشان کرد که پیشنهاد بازدید مسئولین روابط عمومی از شهرستان ها و دیدار با کارکنان و شرکت در جلسات از سوی مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مطرح گردیده است و تا کنون سه جلسه در شهرستان های ایوان ، دهلران و آبدانان برگزار گردیده است .
جهانگیری افزود در این جلسات به دنبال افزایش تعامل و همکاری فی مابین مجموعه وزارت جهاد کشاورزی هستیم و قصد داریم با اطلاع یابی از فعالیت ها و خدمات نسبت به اطلاع رسانی منظم و برنامه ریزی شده از خدمات انجام پذیرفته بپردازیم .
در ادامه رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آبدانان با ارائه گزارشی از عملکرد و خدمات شبکه دامپزشکی شهرستان تشکیل جلسات شورای روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تابعه را حرکتی جدید در جهت انعکاس فعالیت ها و خدمات دانست و با بیان راه های انتقال دست آورد ها ، بر نقش روابط عمومی در تنویر افکار عمومی تأکید و خواستار تعامل هرچه بیشتر برای بیان  خدمات و فعالیت ها در رسانه ملی و سایر رسانه ها گردید .
یادآور می شود قبل از بازدید اعضای شورای روابط عمومی از شبکه دامپزشکی شهرستان ، جلسه ای در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با حضور مدیر جهاد کشاورزی ، رؤسای ادارات دامپزشکی ، منابع طبیعی ، امور عشایری و تعاون روستایی تشکیل و مسائل و موارد مربوط به حوزه کاری روابط عمومی مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

 

------------------------------

 

واکسیناسیون بیش از 604 هزار نوبت سر دام توسط شبکه دامپزشکی شهرستان دهلران


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دهلران گفت : در نه ماهه اول سالجاری واکسیناسیون 247 هزار 633 راس گوسفند و بز علیه آبله – 44 هزار 22 راس علیه بروسلوز – 113هزار 247 راس علیه تب برفکی گوسفند و بز – 9 هزار 737 راس علیه تب برفکی گاو گوساله – 7 هزار 685 راس علیه بیماری ppr – 4 هزار 265راس احشام اهلی علیه بیماری هاری واکسینه گردیده اند .

محمدرضا غلامی افزود در این مدت 663 راس گاو تست سل گردیده و به 139 هزار 97 راس گوسفند و بز علیه انگل های داخلی دارو خوران انجام شده است .

وی یاد آور شد با عقد قرار داد با بخش خصوصی در مدت یاد شده 101 هزار 316 راس گوسفند و بز علیه بیماری آبله و 68 هزار 698 راس گوسفند و بز علیه بروسلوز واکسینه شده اند و مایع خوران انگلی در 115 هزار 925 راس در جمعیت گوسفند و بز  توسط بخش خصوصی علیه بیماری های آنتروتوکسمی ، قانقاریا و آگالاکسی انجام گردیده است .

غلامی یاد آور شد : در 9 ماهه اول سالجاری  596 هزار و 409 راس معالجات دام انجام پذیرفته و بیش از 423 هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های شهرستان انجام شده است .

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دهلران تصریح کرد : در 9 ماهه اول سال 91 ، بیش از 3600 مورد بازدید از اماکن عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان انجام شده است و 11 نفر از متخلفین به مراجع قضایی معرفی گردیده اند . همچنین 1368 کیلوگرم فرآورده های خام دامی غیر قابل مصرف و فاسد ضبط و معدوم سازی گردیده است  .

وی خاطر نشان کرد : در همین مدت نظارت بهداشتی بر کشتار حدود 2300 راس دام در کشتارگاه های شهرستان انجام و حدود 500 کبد و ریه بعلت ابتلاء به بیماری های کیست هداتیک ضبط و معدوم سازی گردیده است .

 

نظر شما
ادامه