کد خبر: ۱۱۴۹

حکیم مهر -  شماری از شهروندان خورموج مرکز شهرستان دشتی استان بوشهر گفتند: احشام سرگردان و سگ های ولگرد در سطح شهر، سلامت شهروندان و بهداشت عمومی را تهدید می کنند.  

 

آنان افزودند: سرگردانی این احشام در سطح شهر مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.
یکی از شهروندان خورموجی گفت: آزاد و رها بودن سگ های ولگرد در شهر بویژه در بازار، موجب آلودگی محیط شده و احتمال انتقال بیماری های مشترک دامی وجود دارد.
محمدرضا درویشی افزود: این مساله باعث نارضایتی و نگرانی مردم از سلامت شهر شده است.
یکی دیگر از شهروندان خورموجی اظهار داشت: مدتی است وجود احشام و سگ های ولگرد آسایش را از ما سلب کرده است.
زهرا شیخیانی اضافه کرد: صدای مداوم سگ های ولگرد خواب و استراحت را از ما گرفته و آزاد بودن احشام در سطح شهر امنیت بهداشتی مردم را به خطر انداخته است.
حسین محمدی پور یکی دیگر از شهروندان خورموجی بیان کرد: وجود احشام ولگرد از نظر بهداشتی خطرناک است و مشکلات زیادی را برای مردم در این زمینه بوجود آورده است.
شهردار خورموج در این خصوص گفت: براساس قانون، وظیفه جمع آوری و معدوم کردن سگ ها و احشام ولگرد بر عهده شهرداری است.
کرامت الله طاهری افزود: در ارتباط با احشام بطور مستمر آنها را جمع آوری می کنیم و در مورد سگ های ولگرد که باعث نارضایتی شدید مردم شده، آمادگی لازم را برای معدوم کردن آنها با سلاح گرم داریم.
وی اظهار داشت: برای گرفتن مجوز و دستور به منظور استفاده از سلاح گرم پیگیری هایی با فرمانداری و نیروی انتظامی انجام شده که امیدواریم هرچه زودتر این مجوز صادر و این مشکلات برطرف شود.
شهر خورموج با 30 هزار نفر جمعیت در فاصله 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

 

توضیح حکیم مهر : جای تأسف است که علیرغم پیشینه مذهبی و ملی قوی در احترام به حقوق حیوانات برخی مقامات مسئول براحتی از معدوم سازی حیوانات با سلاح گرم سخن می گویند. امید است بجای اهتمام به این موضوع از الگوهای موفق در دنیا در زمینه جمع آوری حیوانات بی سرپرست و یا ولگرد استفاده و از کارشناسان امر جهت همکاری دعوت گردد.

 

نظر شما
ادامه