کد خبر: ۱۱۳۷۱

حکیم مهر - رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کهنوج گفت: طی دو سال گذشته هیچ‌گونه کانون تب برفکی در این شهرستان مشاهده نشده است.
مرتضی وزیری اظهار داشت: از ابتدای آذرماه جاری فاز دوم مایه‌کوبی تب برفکی در این شهرستان با مشارکت بخش خصوصی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در سه روز اول اجرای این فاز تعداد یک‌هزار و 235 رأس گاو توسط بخش دولتی واکسینه شده است، افزود: با اجرای این فاز و پوشش کامل منطقه امیدواریم، همچنان مانند دو سال گذشته هیچ‌گونه کانون تب برفکی در این شهرستان مشاهده نشود.

وزیری تصریح کرد: به منظور جلوگیری از آلودگی محیط زیست و بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی این شبکه بر ذبح دام‌ها نظارت جدی و دقیق داشته است.

وی با بیان اینکه اکیپ‌های ثابت در محل کشتارگاه بر کشتار و آماده‌سازی گوشت دام‌های قربانی نظارت داشتند، ابراز داشت: همچنین اکیپ‌های سیار در سطح شهر و با حضور در هیئت‌های عزاداری لاشه‌های این دام‌ها را مورد بازرسی بهداشتی قرار داده‌اند.

وزیری عنوان کرد: در این بازرسی‌ها تعداد 47 رأس گاو، گوسفند و بز مورد بازدید بهداشتی قرار گرفته و مقدار سه کیلوگرم گوشت غیربهداشتی نیز ضبط و معدوم شده است.

 

نظر شما
ادامه