کد خبر: ۱۱۲۲۶

حکیم مهر - روابط عمومی اداره کل دامپزشکی قزوین اطلاعیه ای به مناسبت ایام محرم بدین شرح صادر نموده است :

" با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم وآرزوی قبولی طاعات وعبادات هم استانیهای محترم، به اطلاع می رساند :
با توجه به ذبح دام از سوی عزاداران حسینی در ایام تاسوعا وعاشورا واجرای سنت قربانی در مسیر هیئتهای عزا داری ،مساجد، تکایا وتهیه غذا برای عزاداران محترم ،تقاضا می شود به منظور حفظ بهداشت محیط وسلامت مصرف کنندگان وپیشگیری از بروز بیماریهای مشترک بین انسان وحیوان،( از میان 1709 عامل بیماریزا بیش از 800 مورد آن از طریق دام به انسان منتقل می شود) ، ترجیحا" از کشتار دام در معابر عمومی خودداری گردد .
ولیکن در صورت لزوم، نسبت به تهیه دام از مراکز معتبر ودر صورت تمایل تماس با اداره کل دامپزشکی استان قزوین جهت نظارت بر ذبح شرعی وبازرسی پیش وپس از کشتار دامهای قربانی اقدام نمایند.
 در ضمن ضروری است :پس از کشتاردام، محل ذبح دام شستشو و از مواد ضدعفونی در محل مزبور جهت جلوگیری از اشاعه بیماری استفاده گردد.
در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان قزوین با تجهیز اکیپهای ثابت وسیار در سطح استان ،از ساعت 7 صبح لغایت 9 شب روزهای تاسوعا وعاشورا، از هنگام ذبح ،معاینات پیش وپس از کشتاردام ، همراه شما هم استانیهای محترم خواهد بود.
اداره کل دامپزشکی استان قزوین ضمن اعزام گشتهای سیار در بین هیئتها ودستجات عزاداری در این ایام ،اکیپهای ثابت را نیز در شبکه های دامپزشکی تابعه مستقر نموده، که در صورت نیاز،پس از تماس هم استانیهای محترم با شماره تلفن 1512در سطح شهر قزوین و1512-0281در دیگر نقاط استان ، اکیپهای دامپزشکی جهت نظارت بر سلامت دام ،نظارت بر ذبح شرعی(توسط روحانیون محترم)وبازرسی بهداشتی لاشه اعزام خواهند شد. "

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه