کد خبر: ۱۱۱۹۹

حکیم مهر - افزایش قیمت هزینه‌های علوفه، دارو و مکمل‌های غذایی، صنعت پرورش اسب و آینده سوارکاری را با تهدید روبه‌رو کرده است.

رئیس فدراسیون سوارکاری ایران با اعلام این مطلب گفت: سوارکاری به‌عنوان یک ورزش دارای ریشه‌های ملی و مذهبی نیازمند توجه جدی مسئولان است و تزریق تسهیلات و یارانه خرید علوفه به فعالان صنعت سوارکاری، این ورزش را از مشکلات کنونی نجات می‌دهد.

مسعود حیدری افزود: در حال حاضر 20 هزار رأس اسب در کشور در رشته‌های مختلف اسب‌سواری و در جشنواره‌های داخلی و خارجی شرکت می‌کنند و پرداخت یارانه علوفه به جامعه سوارکاری می‌تواند در رونق سوارکاری تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مشکلات پیش‌آمده و افزایش هزینه‌های جاری در صنعت اسب مکاتباتی با دستگاه‌های مسئول برای پرداخت یارانه علوفه به اسب‌سواران انجام شده است و امیدوارم با موافقت هیئت دولت با این پیشنهاد، بخشی از مشکلات صنعت سوارکاری برطرف شود.

حیدری ادامه داد: مشکلات جامعه سوارکاری محدود به افزایش قیمت علوفه نیست. تحریم‌ها تهیه واکسن، دارو و سایر مکمل‌ها را نیز با مشکل روبه‌رو کرده است.

گفتنی است، در طول سه دهه گذشته و بعد از بازی‌های آسیایی دوحه در سال 2006 برای نخستین‌بار امکان حضور شش اسب ورزشی ایرانی در ششمین دور مسابقات بین‌المللی پرش اسب جام قفقاز در شهر باکو جمهوری آذربایجان در آبان‌ماه سال جاری فراهم شد.

 

نظر شما
ادامه