کد خبر: ۱۱۱۵

حکیم مهرمدیرکل دامپزشکی لرستان از آغاز واکسیناسیون تب برفکی دراستان خبرداد.


دکترگودرزی با اعلام این خبر گفت: فاز بیستم عملیات مایه کوبی علیه بیماری تب برفکی در دامهای سبک و سنگین همزمان با سراسر کشور در استان آغازشد.
وی بابیان اینکه فاز بیستم واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در دامهای سبک ( گوسفند و بز ) و سنگین ( گاو و گوساله ) شروع شده اظهارداشت: عملیات فوق توسط بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی شهرستانهای استان و نظارت بخش دولتی اداره کل دامپزشکی استان لرستان صورت می گیرد.
دکتر گودرزی ادامه داد : این طرح توسط 17 اکیپ اجرائی بخش خصوصی ،21 اکیپ اجرائی بخش دولتی و 17 اکیپ نظارتی انجام می گیرد.
وی تصریح کرد: در این طرح یکصدو50 هزار راس گاو و گوساله و پانصد هزار راس گوسفند و بز علیه بیماری تب برفکی واکسینه خواهند شد.
مدیرکل دامپزشکی لرستان بیان داشت:این طرح بصورت کاملاً رایگان اجراء خواهد شد و بابت واکسینه کردن دامها هیچ گونه وجهی از دامداران اخذ نخواهد شد.
دکترگودرزی گفت: تمام هزینه های اجرای طرح مایه کوبی علیه بیماری تب برفکی که بالغ بر یک میلیارد و200 میلیون ریال بوده توسط اداره کل دامپزشکی استان پرداخت می شود .

همچنین مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی هم از آغاز فاز بیستم عملیات مایه‌کوبی سراسری علیه بیماری تب برفکی از دوازدهم دی‌ ماه در جمعیت دامی استان با کمک 39 اکیپ دامپزشکی خبر داد.

محمد رضایی در بازدید از اکیپ‌های دامپزشکی استان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در این مرحله بیش از یک میلیون و 55 هزار راس دام به صورت رایگان واکسینه شوند.
وی افزود: بیستمین مرحله طرح مذکور با استفاده از توان فنی 27 اکیپ واکسیناسیون بخش دولتی و نیز با همکاری 12 اکیپ واکسیناسیون بخش خصوصی در صد درصد جمعیت گاوی استان به تعداد بیش از 39 هزار راس و 60 درصد جمعیت گوسفند و بز استان به تعداد بیش از یک میلیون و 15 هزار راس به مدت 40 روز کاری اجرا می‌شود.
مدیر‌کل دامپزشکی خراسان جنوبی ضمن اشاره به اجرای هماهنگ مرحله بیستم واکسیناسیون تب برفکی در سطح استان به دامداران استان توصیه کرد به منظور حفظ سرمایه دامی خود ضمن همکاری کامل با اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی، مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای را به صورت کامل رعایت کنند.
رضایی تصریح کرد: بیماری تب برفکی یک بیماری عفونی ویروسی حاد با واگیری زیاد در دام‌های زوج سم است که در صورت شیوع خسارات اقتصادی شدیدی را به صنعت دامداری وارد می‌کند.

 

نظر شما
ادامه