کد خبر: ۱۰۹۸۳

حکیم مهر - مدیر عامل یکی از شرکت های تولیدکننده آبزیان زینتی گفت: نخستین مرکز پرورش و تحقیقات آبزیان، خزندگان و پرندگان تا بهمن ماه سال 91 افتتاح خواهد شد.

محمد محمدی، مدیر عامل شرکت ماهیران با بیان این مطلب اظهار داشت: این مرکز زمینه صادرات آبزیان به سایر کشورها را فراهم خواهد کرد.
وی افزود: اگرچه در حال حاضر صادرات آبزیان به کشورهای عراق، ترکیه و آذربایجان انجام می شود اما نمی توان نام این کار را صادرات گذاشت، با راه اندازی مرکز تحقیقات آبزیان، توسعه پایدار در بخش صادرات ماهیان زینتی فراهم می شود.
محمدی وسعت این مرکز را 48 هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: سرمایه گذار آن بخش خصوصی بوده و ایجاد پایگاه علمی تحقیقاتی آبزیان مهمترین هدف برای سرمایه گذراری در این بخش است.
وی خاطر نشان ساخت: با راه اندازی مرکز تحقیقات آبزیان برای 400 نفر به شکل مستقیم و بین 400 تا 600 نفر به شکل غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد. همچنین پتانسیل صادرات سالانه سه میلیون قطعه بچه ماهی برای کشور فراهم می شود.
مدیر عامل این شرکت تولیدکننده ماهیان زینتی در پاسخ به اینکه آیا برای بخش خصوصی ورود به مسایل تحقیقاتی صرفه اقتصادی دارد، بیان داشت: هر شرکتی که بخواهد در کار خود موفق باشد، باید بخش تحقیقاتی ایجاد کند.
وی ادامه داد: دولت باید خود را از بخش های اقتصادی کنار بکشد زیرا ورود دولت به این بخش سببب بیمار شدن آن می شود.
محمدی تاکید کرد: فعالیت های اقتصادی باید به بخش خصوصی سپرده شود و دولت نیز صرفا باید شرکت های فعال را شناسایی کرده و به عنوان الگو به دیگران معرفی کند، همچنین برنامه های حمایتی برای آنها در نظر بگیرد.
وی با اشاره به اینکه قرار بود نخستین مرکز صادرات آبزیان در سال 88 راه اندازی شود، گفت: به دلیل مسایل و مشکلات عدیده، راه اندازی این مجموعه تا امسال به طول انجامید.

 

نظر شما
ادامه