کد خبر: ۱۰۹۵۰

حکیم مهر - معاون پژوهشی وزیر علوم با اشاره به تصویب سه طرح کلان ملی در حوزه سلامت گفت: با اجرای این طرح ها 95 درصد نیاز کشور در حوزه واکسن تامین می شود.
محمد مهدی نژاد نوری در حاشیه نودمین جلسه کمیسیون دائمی شورای ˈعتفˈ گفت: در راستای تصویب طرح های کلان ملی سه طرح تهیه واکسن های انسانی، واکسن های ملی دام، طیور و آبزیان و پروتزهای عصبی حرکتی در حوزه سلامت تدوین شده است که با اجرای این طرح ها 95 درصد نیاز کشور در حوزه واکسن تامین می شود.

وی با اشاره به طرح واکسن های انسانی که مصوب شورای ˈعتفˈ است افزود: براساس این طرح 16 واکسن مورد نیاز کشور تامین می شود که این طرح با محوریت انستیتو پاستور انجام می شود.

معاون پژوهشی وزیر علوم اظهار داشت: واکسن ملی دام، طیور و آبزیان نیز که جزو طرح های مصوب شورای عتف در حوزه سلامت است که در این طرح قرار است 16 واکسن مورد نیاز کشور تولید شود.

مهدی نژاد خاطرنشان کرد: طرح واکسن ملی دام، طیور و آبزیان با محوریت انستیتو رازی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به طرح پروتزهای عصبی که از دیگر پروژه های مصوب شورای عتف در حوزه سلامت است، گفت: این طرح برای افراد دچار ضایعه عصبی کاربرد دارد.

معاون پژوهشی وزیر علوم بیان داشت: جلسات سازماندهی، تعیین کارفرما، مجری محوری، ناظر و کمیته سه طرح کلان ملی مصوب شورای عتف در حوزه سلامت تشکیل شده است.

مهدی نژاد نوری با اشاره به فعالیت های پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: تا کنون در این پژوهشگاه 230 عنوان کتاب در حوزه علوم انسانی مبتنی بر تعلیمات اسلامی تدوین شده است.

وی اضافه کرد: سند راهبردی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تدوین شده است که در این سند بیانیه، ماموریت، چشم انداز و ارزش ها و راهبردهای پژوهشگاه تعیین شده است.


 

نظر شما
ادامه