کد خبر: ۱۰۹۴۰

حکیم مهر - با توجه به اینکه قیمت دام زنده با توجه به سن و نژاد دام متفاوت است، قیمت برآوردی 9 هزار تومان برای مقایسه حول و حوش قیمتی در نظر گرفته شده است.

قائم مقام سازمان میادین میوه و تره‌بار با اعلام این مطلب گفت: عرضه دام کار فرهنگی بوده و رفتار مردم تحت تأثیر فرهنگ این‌چنینی شکل می‌گیرد.

رحمانی افزود: از این فرصت حضور افراد در جایگاه‌های عرضه دام بهداشتی استفاده فرهنگی کرده و مسائل و آموزش‌های لازم در حین کار انجام می‌شود در سال گذشته در هنگام ذبح دام در این جایگاه‌ها بر روی امحاء و احشاء دام وایتکس ریخته شد و این خود پیام مناسبی برای مصرف‌کننده داشت.

وی با بیان اینکه مردم هرساله خواسته‌های جدیدتری دارند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته زمانی که قربانی برای ذبح کشتارگاه فرستاده می‌شود، افراد اعلام می‌کردند که دام آنها گم شده، ولی امسال تلاش می‌وشد با اصلاحات لازم مراسم بهتری از سال قبل برگزار شود.

قرنطینه‌سازی 50 هزار رأس دام

این مقام مسئول ادامه داد: 50 هزار رأس دام برای این روز قرنطینه شده و ذبح دام در جایگاه‌های عرضه بهداشتی با حضور روحانیون و دامپزشکان با نظارت بر مسائل شرعی و سلامت انجام می‌شود.

رحمانی تصریح کرد: علاوه بر تضمین سلامت دام، حضور دامپزشکی در جایگاه‌ها می‌تواند از تقلب‌هایی که به‌طور معمول در مراکز غیرمجاز مانند خوراندن آب نمک به دام می‌شود، جلوگیری کند.

وی درباره قیمت دام یادآور شد: با توجه به این موضوع که دام‌ها با توجه به سن و نژاد متفاوت است، قیمت دام به‌صورت توافقی به فروش می‌رسد. ولی قیمت برآوردی 9 هزار تومان برای مقایسه حول و حوش قیمتی در نظر گرفته شده است.

قائم مقام سازمان میادین میوه و تره‌بار در پایان تأکید کرد: آدرس جایگاه‌های عرضه دام بهداشتی که در 22 منطقه شهرداری تهران قرار دارند، در روز عید اطلاع‌رسانی می‌شود و همچنین شهروندان از طریق تلفن 55050000 می‌توانند دام مورد نظر خود را سفارش دهند.

 

نظر شما
ادامه