کد خبر: ۱۰۹۱۴

حکیم مهر - اطلاعیه اداره کل دامپزشکی مازندران به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان

 

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران ضمن عرض تبریک بمناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان با صدور اطلاعیه ای از هم استانیهای خود خواست تا در موقع خرید دام زنده جهت قربانی نمودن به هشدارهای بهداشتی زیر توجه نمایند.

 از خرید دامها با مشخصات زیر جداً خودداری نمائید :

( دام لاغر   -  مبتلا به زردی ( زرد بودن مخاطات چشم از علائم برجسته می باشد ) – ریزش ترشحات آبکی ، چرکی و خون آلود از بینی و سایر مجاری  - ناتوان در ایستادن و تعادل  - دارای لنگش -   دارای پشم های ژولیده    -    مبتلا به اسهال )

از مصرف لاشه و آلایش خوراکی دارای علائم زیر جداً خودداری گردد .

(  لاشه های دارای عضلات پر خون و آبدار که نشانه تب دار بودن و بیماری بودن دام است - لاشه های دارای آبسه های پراکنده و دانه های سفید اندازه برنج بر روی عضلات ( انگل سارکوسیست )  - وجود چرک و آبسه بر روی ریه ( کیست هیداتیک )  - وجود کیست های آبکی و گچی بر روی کبد ( جگر )، لاشه های دارای علائم تزریق دارو (معمولا بر روی کپل و ران یا گردن ).

هشدارهای عمومی

-         قبل از مصرف ، گوشت به مدت 24 ساعت در یخچال ( دمای  4 – 0 درجه سانتیگراد ) نگهداری شود

-         در موقع تماس با گوشت حتماً از دستکش استفاده نمائید

-     دام های قربانی را حتماً از مراکز عرضه دام که تحت نظارت دامپزشکی بوده خریداری نموده و در موقع خرید نیز ضمن مراجعه به اکیپ های بازرسی بهداشتی دامپزشکی مستقر در آن از سلامت دام خریداری شده اطمینان حاصل فرمائید .

-     کلیه کشتارگاههای دام استان در روز عید سعید قربان با حضور بازرسین بهداشتی دامپزشکی آماده ارائه خدمات به شهروندان می باشند لذا شایسته است از ذبح دام در معابر عمومی جداً خودداری گردد .

-     کلیه شبکه های دامپزشکی شهرستانها نیز در روز عید سعید قربان آماده ارائه خدمات بوده و روحانی ناظر شرعی نیز در کشتارگاههای دام استان و شبکه های دامپزشکی شهرستانها حضور داشته و آماده پاسخگویی به مسائل شرعی شهروندان می باشند .

 

نظر شما
ادامه