کد خبر: ۱۰۸۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - معاون بهداشتی وپیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: اولویت کاری سازمان دامپزشکی تامین نیروی مورد نیاز و تجهیزات لازم در شبکه‌های دامپزشکی کشور است.
دکتر محسن مشکوة در حاشیه جلسه بررسی مشکلات مسئولان و کارشناسان دامپزشکی شهرستان‌های سیرجان، بافت، رابر، بردسیر و ارزوئیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 6 هزار نیرو در 750 واحد دامپزشکی کشور به ارائه خدمات دامپزشکی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه 14 هزار نیرو نیز در 4 هزار و 500 واحد بخش خصوصی مشغول هستند، بیان داشت: این سازمان به دو برابر نیروی انسانی کنونی نیاز دارد و اولویت کاری ما تامین نیروی مورد نیاز به ویژه در استان کرمان است.

مشکوة تامین خودروی مناسب ادارات دامپزشکی شهرستان‌های استان کرمان را یادآور شد و گفت: اگر چه در تمام کشور در بخش دامپزشکی خودروی مناسب ابزار کار خدمت کمبود داریم، اما گستردگی استان کرمان را برای ما تکلیف می‌کند.

وی از برنامه‌ریزی برای کاهش کشتارگاه‌های سنتی دام خبر داد و گفت‌: در حال حاضر 334 کشتارگاه دام صنعتی و سنتی در سطح کشور وجود دارد که کمتر نیمی هنوز سنتی هستند و این کشتارگاه‌ها کاهش و در نهایت جمع می‌شوند و کشتارگاه‌های صنعتی با توجه به امکانات سلامت مردم را تامین می‌کنند.

مشکوة افزود‌: 218 کشتارگاه صنعتی طیور در کشور وجود دارد که چهار مورد آنها در سیرجان هستند و نیاز کشور را تامین می‌کنند در حالی که 84 کشتارگاه صنعتی طیور را هم در حال ساخت داریم.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی خدمات انجام شده در استان کرمان را در کنترل بیماری‌های دام و نظارت بر کشتارگاه‌ها خوب توصیف کرد و گفت: مردم گوشت مورد نیاز خود را از کشتارگاه‌های صنعتی و فروشگاه‌های وابسته تامین کنند و امروز جابه‌جایی دام با خطرات بهداشتی ناقل بیماری برای جمعیت دامی و جمعیت انسانی بهتر است به جای جابه‌جایی دام گوشت زنده را حمل کنیم تا سلامت مردم تامین شود.

جلسه بررسی مشکلات مسئولان و کارشناسان دامپزشکی شهرستان‌های سیرجان، بافت، رابر، بردسیر و ارزوئیه امروز به پیشنهاد نمایندگان شهرستان‌های سیرجان، بردسیر و بافت در مجلس شورای اسلامی برای بررسی مشکلات استان کرمان تشکیل شده است.

 

خبر مرتبط :

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
........واقعا حالا بايد خوشحال بشيم يا ناراحت؟
همكار
|
-
|
۰۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
0
0
سازمان سالهاست كه الويتي غير از فراهم كردن ملزومات كار ندارد و هر وقت از كار سوال ميكني ميگويد هنوز ابزار كافي براي كار فراهم نيست آماده شد اطلاع رساني ميكنيم ............. بسي رنج بردند در اين سال و سي (با سابقه سي و دو سال) دامپزشكي زنده كردند بدين .......؟!!!!!!!!
ع .ي
|
-
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
0
0
ظاهراجناب معاون شناخت كافي از مشكلات و بحران دامپزشكي و دامداري كشور ندارند وگرنه چنين الويت بندي نميكردند .خوب برادر اگر نيرو نداريد و كارتان روي زمين مانده چرا برون سپاري نميكنيد تا دامپزشك بيكار نرود سراغ مسافر كشي . كار انجام نميدهيد چون ميگوييد نيرو نداريد و كار را به بخش خصوصي هم واگذار نميكنيد و دست از ميز صدارت هم ...بر نميداريد تا جوانان با ايده هاي جديد بيايند . نتيجه آن هم معلوم است سازماني ........
نظر شما
ادامه