کد خبر: ۱۰۶۶۴

حکیم مهر - مدیر کل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری های آبزیان دامپزشکی گفت: تمامی کارخانه های فرآوری محصولات آبزی زیر نظر دکتر دامپزشک بوده و فرآورده های آنها با کنترل های بهداشتی به بازار عرضه می شود.

دکتر کاظم عبدی با بیان این مطلب و در پاسخ به اینکه آیا نظارت های بهداشتی بر روی ماهیان صید شده در آبهای دور انجام می شود، اظهار داشت: بر اساس کنوانسیون های جهانی، هرساله از صیدگاه های کشور نمونه برداری آب انجام می شود.
وی افزود: در این نمونه برداری ها، آزمایش های لازم بر روی فلزات سنگین، مواد رادیواکتیو، آلایندگی های نفتی، بیولوژیبکی و شیمیایی انجام می شود.
عبدی خاطر نشان ساخت: در آبهای دور صید عمدتا بوسیله کشتی های بزرگ که کد EC دارند، انجام می شود.
وی گفت: عمده صید این کشتی ها به اتحادیه اروپا صادر می شود و در آنها ناظرین بهداشتی و دکتر دامپزشک، مستقر است.
مدیر کل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری های آبزیان دامپزشکی تصریح کرد: پس از ورود محموله های صید شده به بندرگاه ایران، برای صدور اجازه ترخیص باید نمونه برداری های لازم بوسیله سازمان دامپزشکی انجام شود.
وی بیان داشت: اگر محموله ای حاوی آلودگی باشد، اجازه ترخیص برای آن صادر نمی شود.
عبدی با اشاره به اینکه محموله کشتی های فاقد کد EC نیز بوسیله ناظرین بهداشتی مستقر در بندرگاه ها مورد کنترل های بهداشتی قرار می گیرد، گفت: این محموله ها از نظر ظاهری، میکروبی، بیماری ها و غیره مورد بررسی قرار می گیرند و سپس گواهی حمل برای خروج آنها از اسکه، صادر می شود.
وی اذعان داشت: تمامی خودروهایی که اقدام به حمل فرآورده های صید شده می کنند، باید مجوزهای لازم را از دامپزشکی دریافت کنند

.

نظر شما
ادامه