کد خبر: ۱۰۵۶۶

حکیم مهر - مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران گفت: صنعت دامپروری نیازمند حمایت‌های جدی دولت است.

منوچهر بحری اظهار کرد: دامداران، شیر با کیفیت را هر کیلو با قیمت 850 تا 1050 تومان به فروش می‌رسانند و این در حالی است که در حال حاضر در بازار مشاهده می‌شود قیمت یک پاکت شیر 2200 تومان عرضه می‌شود که 1100 تومان با قیمتی که دامداران به فروش می‌رسانند تفاوت دارد.

وی افزود: فرآوری و پاکت شیر چه مقدار هزینه دارد که این همه تفاوت قیمت دیده می‌شود؛ دستگاه‌های نظارتی که متولی کار هستند باید یکسری سوء استفاده‌هایی که در بخش انجام می‌شود پیگیری کنند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران بیان کرد: دامداران عاشق کار خود هستند و باید انگیزه برای تولید مطلوب تر، اشتغال و ارزش افزوده ایجاد شود و در این راستا پرداخت یارانه به دامداران جزء برنامه‌های حمایتی دولت قرار گیرد.

بحری، تامین تغذیه دام را از عمده مشکلات دامداران برشمرد و اظهار کرد: سال گذشته، دامداران یک کیلو جو را با قیمت 380 تومان خریداری می‌کردند که در حال حاضر شاهد هستیم که هزینه این میزان جو به 750 تومان رسیده که ممکن است این قیمت باز هم افزایش یابد که این امر نگران کننده است.

وی افزود: انتظار داریم، جو، ذرت و کنجاله به عنوان غذای ضروری دام است به آسانی تامین شود و یا به یک قیمت در طول سال برسد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران، هزینه حمل و نقل را یکی دیگر از مشکلات صنعت دامپروری در استان دانست و افزود: متاسفانه شاهد افزایش قیمت در این بخش هستیم که نیازمند حمایت‌های جدی دولت هستیم و باید متولیان امر با برنامه ریزی و انجام کارهای اساسی گامی مثبت در این راستا بردارند.

بحری عنوان کرد: درصدد هستیم علوفه خشبی را جایگزین علوفه آردی کنیم؛ علوفه آردی در کشور به اندازه نیاز تولید نمی‌شود و به همین منظور باید علوفه آردی کشت کنیم تا مشکلی برای تامین این نوع علوفه نداشته باشیم.

 

نظر شما
ادامه