کد خبر: ۱۰۴۰۶

حکیم مهر - رییس هیات مدیره تعاونی دامداران بهبهان گفت: نرخ سود تسهیلات بانکی برای دامپروران بالای 7 درصد است و این مساله بر ریسک سرمایه‌گذاری در این بخش تولیدی می‌افزاید و دامپروان تحمل تسهیلات بانکی با نرخ سود 2 رقمی را ندارند.

غلامحسین رنجبرها اظهارکرد: واحدهای دولتی پاسخگوی حجم بالای بیکاران و افراد جویای‌کار نیستند و دولت نیز به تنهایی از رفع بحران بیکاری عاجز است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری‌های دولتی توسعه به دنبال ندارد اما از طریق سرمایه‌گذاری‌های تعاونی و بخش‌ خصوصی می‌توان توسعه آفرینی کرد. هر جا مردم و بخش‌خصوصی ورود کردند، فعالیت‌ها و موفقیت‌های خوبی به دست آورده‌اند.

رنجبرها تصریح‌کرد: مجلس شورای اسلامی باید قوانین فضای کسب و کار و تولید را روان‌تر و آسانتر کند تا تولیدکننده بتواند فعالتر عمل کند.

رییس هیات مدیره تعاونی دامداران بهبهان عنوان‌کرد: دامپروری در خوزستان با مشکلاتی همراه است که از جمله آن می‌توان به تنش گرما و بروز بیماری‌های خاص ناشی از شرجی‌ها و گرد و غبار اشاره کرد که موجب کاهش 40 درصدی تولید شده است. بنابراین هزینه تولید یک کلیو شیر و گوشت بالاتر از سایر استان‌ها است و باید شیر تولیدی در خوزستان گران‌تر از سایر استان‌ها از دامداران خریداری شود.

رنجبرها همچنین به مشکل نبود جو و سویا اشاره و خاطرنشان‌ کرد: علیرغم وجود جو و سویا در انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام کشور، با نبود این نهاده‌ها در بازار مواجه هستیم و این مساله به معنای بی‌تفاوت بودن نسبت به سرنوشت بخش دام استان و کشور است و این اقدام موجب می‌شود که دامداران به سمت مصرف آرد و گندم روی بیاورند.

 

نظر شما
ادامه