کد خبر: ۱۰۳۶۴

حکیم مهر - بازرسان بخش غذا و دامپزشکی اتحادیه اروپا نیمه دوم امسال برای بررسی و بازدید از بخش‌های مختلف مرتبط با غذا و دامپزشکی به بوشهر سفر می‌کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر در نشست هماهنگی حضور بازرسان بخش غذا و دامپزشکی اتحادیه اروپا در بوشهر گفت: شرکت‌های فرآوری محصولات دریایی متقاضی کد اتحادیه اروپا باید هرچه زودتر آمادگی خود را اعلام کرده تا بازرسی‌های لازم از این واحدها صورت گیرد.

دکتر مرتضی بحرانی تصریح کرد:‌ در همین راستا شرکت‌های فرآوری محصولات دریایی باید بازنگری نظامنامه‌ها، بررسی همه فرآیند‌های کار و تشکیل کارگروه‌های تخصصی داخلی را انجام داده و از افراد باتجربه که سابقه کار در بازرسی‌های دو دوره قبلی سفر اتحادیه اروپا به استان را داشته‌اند استفاده کنند.

در همین ارتباط نیز صبح امروز جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برای حضور بازرسان بخش غذا و دامپزشکی کمیسیون اتحادیه اروپا با حضور مدیران کل دامپزشکی و شیلات استان بوشهر برگزار شد.

این نشست در سالن کنفرانس دامپزشکی استان بوشهر با حضور مدیران کل دامپزشکی و شیلات استان بوشهر، کارشناسان این دو اداره‌کل و همچنین مدیران و مسئولان بهداشتی شرکت‌های فرآوری محصولات دریایی برگزار شد.

در این جلسه مسائلی نظیر بازنگری نظامنامه‌ها، بررسی تمامی فرآیندهای کار، بررسی وضعیت صیدگاه‌ها و شناورهای صیادی، رعایت موارد GMP و GHP ردیابی‌ها و آزمایشات لازم و آماده و در دسترس بودن مستندات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این جلسه با جمع‌بندی موضوعات و تنظیم مصوبات لازم پایان یافت و مقرر شد در همین زمینه بازرسی‌هایی از شرکت‌های فرآوری متقاضی کد اتحادیه اروپا توسط کارشناسان اداره‌کل دامپزشکی استان بوشهر انجام شود.

 

نظر شما
ادامه