کد خبر: ۱۰۳۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رییس هیأت مدیره تعاونی دامداران بهبهان گفت: ذبح‌ دام‌های مولد فاجعه‌ای در بخش دام استان است که این مسأله در سکوت و بی‌تفاوتی مسوولان انجام می‌شود.

غلام‌حسین رنجبرها با تأکید بر افزایش سرمایه صندوق حمایت از بخش کشاورزی در استان، اظهارکرد: امیدواریم این سرمایه تا 100 میلیارد تومان افزایش و این صندوق در شهرستان‌ها نیز توسعه یابد؛ در حال حاضر تنها در دزفول این صندوق راه‌اندازی شده است.

وی افزود: از مسوولان استانی می‌خواهیم نسبت به راه‌اندازی مراکز جمع‌آوری شیر در روستاهایی که تولید آنها بیش از 200 کیلوگرم است، اقدام کنند؛ در صورت راه‌اندازی این مراکز دست واسطه‌‌ها از این محصول خوراکی کوتاه می‌شود و شاهد پایدار شدن مشاغل روستایی و حفظ بهداشت شیر خواهیم بود، انتظار داریم به ازای هر روستا یک مرکز جمع‌آوری شیر راه‌اندازی شود.

رییس هیأت مدیره تعاونی دامداران بهبهان ادامه‌ داد: اگر می‌خواهیم اشتغال و سفره‌ دامداران روستایی از رونق نیفتد، باید مسوولان جو و ذرت یارانه‌ای را در اختیار دامداران بگذارند؛ در حال حاضر این محصولات در استان نایاب هستند.

رنجبرها عنوان‌ کرد: اگر دامداران روستایی حمایت نشوند، بیکار خواهند شد و هزینه‌های ناشی از ورشکستگی، مهاجرت‌های دسته جمعی و هزینه‌های ناشی از بیکاری دامداران به مراتب بسیار بیشتر از یارانه‌ای است که دولت می‌تواند به دامداری ‌دهد.

رنجبرها ضمن قدردانی از تلاش‌های استانداری و سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر صندوق توسعه حمایت بخش کشاورزی خوزستان صندوق برتر در میان 31 استان کشور است؛ میزان سرمایه‌گذاری و کیفیت ارایه خدمات از ملاک‌های این انتخاب می‌باشد و لازم‌است این برتری همچنان حفظ شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
0
0
بیایید ببینید که در ........ دامهای آبستن سنگین هم کشتار میشن دامپزشکی هم چشماش را بسته
نظر شما
ادامه