کد خبر: ۱۰۲۸۸

حکیم مهر - رئیس شبکه دامپزشکی فهرج گفت: جمعیت دام گاو جرسی شیری بومی فهرج بر اثر خشکسالی‌های 13 سال گذشته از 5 هزار رأس به کمتر از یک‌هزار رأس کاهش یافته است.
مهدی بمان‌دشتی اظهار داشت: گاو جرسی نژاد گاو بومی شهرستان فهرج است که نسبت به دیگر نژادهای گاو از شیر، چربی و کلسیم بیشتری برخوردار است.

وی افزود: نژاد جرسی نسبت به شرایط آب و هوایی این شهرستان سازگارتر است و به گرمای این منطقه نسبت به دیگر نژادهای گاو سازگاری بیشتری دارد.

بمان‌دشتی با اشاره به اینکه خشکسالی‌های مداوم و پی‌در‌پی در این شهرستان تولید فرآورده‌های خام دامی را به شدت کاهش داده است، افزود: دامداران فهرجی ماهانه 25 تن شیر تولید می‌کنند که نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: جمعیت دام گاو جرسی شیری بومی بر اثر خشکسالی‌های 13 سال گذشته از 5 هزار رأس به کمتر از یک‌هزار رأس کاهش یافته است.

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج با بیان اینکه برای رونق بیشتر دامداری، دامداران باید بیشتر مورد حمایت قرار بگیرند بمان دشتی عنوان کرد: بیشترین بافت جمعیت این شهرستان در روستاها است که شغل اکثریت ساکنان روستاهای این شهرستان دامداری، دامپروری و کشاورزی است.

وی از کاهش 30 درصدی جمعیت دام‌های سنگین و سبک در شهرستان فهرج خبر داد و گفت: شهرستان فهرج دارای 12 هزار راس دام سنگین و 150 هزار رأس دام سبک است و یکی از قطب‌های دامداری و دامپروری در استان کرمان محسوب می‌شود.

 

نظر شما
ادامه