کد خبر: ۱۰۲۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - مسوول روابط عمومی دامپزشکی قم گفت:  طرح صدور گواهی حمل بهداشتی گوشت مرغ از کشتارگاه به مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در سیستم آنلاین، نخستین بار در کشور، در این استان آغاز شد. 
رضا اصفهانیان در حاشیه برگزاری نمایشگاه 'هفته دولت' در گفت و گو با ایرنا افزود:در این طرح کلیه محموله های گوشت مرغ که در کشتارگاه های قم به مقصد مراکز عرضه در سطح شهر حمل می شود، ملزم به اخذ گواهی بهداشتی است.

وی اضافه کرد: مجوز صادر شده دارای برچسب و مهر برجسته است و امکان کنترل محموله و تایید تخلیه آن در مراکز عرضه وجود دارد.

به گفته وی، اجرای این طرح نقش بسزایی در ارتقای نظافت بهداشتی در عرضه مرغ دارد و اجرای سیستم ردیابی محصول در سطح استان و کشور را فراهم می کند.

اصفهانیان خاطرنشان کرد: طرح 'صدور گواهی حمل بهداشتی مرغ به مقصد کشتارگاه در سیستم آنلاین' اولین بار در کشور نیز مرداد ماه امسال در این استان آغاز شد.

وی افزود: در این طرح نیز کلیه گواهی های حمل بهداشتی برای حمل مرغ زنده از مرغداری به مقصد کشتارگاه در سیستم آنلاین قرنطینه صادر می شود و قابل ردیابی خواهد بود.

وی با بیان اینکه اطلاعات همه مجوزها به منظور نظارت قرنطینه ای در این طرح قابل دسترس است، گفت: قبل از اجرای این طرح، این مجوزها به صورت دستی صادر می شد و قابلیت های عنوان شده را نداشت.

مسوول روابط عمومی دامپزشکی قم به مزیت های دیگر اجرای طرح مزبور اشاره و بیان کرد: جوجه ریزی هر مرغداری در دوره بعدی منوط به اخذ گواهی حمل بهداشتی در سیستم آنلاین و تایید کشتار آن در کشتارگاه است.

وی با اشاره به اینکه همه مرغداریها در پایان دوره پرورش توسط دامپزشک بازدید می شوند، گفت: در صورت تایید سلامت بهداشتی گله، مجوز کشتار داده می شود و مرغداران با ارایه مجوز کشتار نسبت به اخذ گواهی حمله بهداشتی به مقصد کشتارگاه های استان اقدام می کنند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر علیرضا اکبرشاهی
|
-
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
0
0
با عرض سلام و تشکر . لطفا به اطلاع مسوول روابط عمومی قم رسانده شود صدور گواهی حمل بهداشتی در سیستم قرنطینه توسط مسوولین بهداشتی کشتارگاه ها و بصورت آنلاین در دو کشتارگاه طیور شهرستان قزوین از ابتدای سال 1391 آغاز گردیده است و بالتبع استان قم در این خصوص نمی تواند اولین استان باشد
ناشناس
|
-
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
0
0
نکته جالب اینکه همه دم از اول بودن می زنند و وضع ما چنین است.بیایید یکبار هم این لفظ را حذف کنیم و به کیفیت و استمرار کار بیشتر بها دهیم.البته دامپزشکی استان قم در خیلی از موارد اول است.؟؟؟!!!!
نظر شما
ادامه