کد خبر: ۱۰۲۱۳
شوخرات میتالیپوف، زیست‌شناس دانشگاه علوم و سلامت اورگان برای تولید این میمون‌ها، شش جنین چهار سلولی را در یک ظرف آزمایشگاه گذاشته و با استفاده از میکروپیپت آنها را به یک مجموعه تبدیل کرد / پس از چند روز محققان این مجموعه را در رحم یک میمون دم‌کوتاه مونث قرار دادند...

حکیم مهر - روکو، هکس و چیمرو اولین آمیژه‌های پستاندار هستند که از چندین تخمک بارور شده از یک گونه تولید شده و هر کدام، از شش مجموعه ژن بجای یک ژن برخوردارند.

شوخرات میتالیپوف، زیست‌شناس دانشگاه علوم و سلامت اورگان برای تولید این میمون‌ها، شش جنین چهار سلولی را در یک ظرف آزمایشگاه گذاشته و با استفاده از میکروپیپت آنها را به یک مجموعه تبدیل کرد.

پس از چند روز محققان این مجموعه را در رحم یک میمون دم‌کوتاه مونث قرار دادند و نوزاد حاصله از سلولهایی از هر شش جنین برخوردار بود که بطور یکسان در بدن آنها پخش بود.

getty-341.jpg

محققان این آمیژه‌ها را به منظور ساخت مدلهای بهتر برای بررسی بیماری‌های انسانی تولید کرده‌اند. برای مثال برای مطالعه سرطانهای انسان، دانشمندان آمیژه‌هایی برای پاک کردن یا جهش ژنهای خاص رشد سلول تولید کردند و از این رو موشهایی تولید شد که تومور داشتند.

اما موشها از سود کمی برخوردارند چرا که بیشتر داروهایی که در آزمایشگاه بر روی موشها آزمایش می‌شوند، بر روی انسان جواب نمی‌دهند.

آمیژه‌ها از سوی دیگر دانشمندان را قادر ساخته‌اند تا جهش‌های مشابه و تحقیقات دارویی را در پستانداران غیرانسانی انجام دهند که از لحاظ زیستی بیشتر به انسان شبیه هستند و از این رو اطلاعات سودمندتری را ارائه می‌دهند.

این مسأله باعث انجام تحقیقات بیشتر بر روی پستانداران شده که نگرانی‌های اخلاقی ر ا در میان برخی بوجود آورده است.

---------------------------

توضیح حکیم مهر :

برای مطالعه بیشتر درباره آمیژه (Chimera) اینجا کلیک نمایید.

برای مطالعه بیشتر درباره این خبر و مشاهده فیلم و عکس بیشتر در این رابطه اینجا کلیک نمایید.

 

 

نظر شما
ادامه