کد خبر: ۱۰۱۹۱

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: نزدیک به 3 هزار مرکز تولید، توزیع و استحصال فرآورده‌های خام دامی در سطح استان اردبیل فعالیت می‌کنند.
دکتر صادق صالحی در بازدید از مراحل اجرای طرح نظارت دامپزشکی در اردبیل اظهار داشت: در ایام ماه مبارک رمضان بیش از 6 هزار مورد از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی بازرسی بهداشتی انجام گرفته و در نتیجه نزدیک به سه تن فراورده‌های خام دامی آلوده و غیر بهداشتی از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

وی افزود: در راستای اجرای طرح نظارت بهداشتی دامپزشکی به طور میانگین 46 اکیپ‌ نظارتی و بازرسی در اردبیل فعالیت می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: در این ایام از فعالیت 17 مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی غیرمجاز و خلاف موازین بهداشتی دامپزشکی جلوگیری به عمل آمده و متخلفین با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل همچنین از برخورد با 80 متخلف که با خودروهای غیر مجاز اقدام به حمل و توزیع فرآورده‌های خام دامی به صورت غیربهداشتی می‌کردند خبر داد.

صالحی تصریح کرد: دامپزشکی با انجام اقداماتی نظیر مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام، کنترل و بازرسی بهداشتی فراورده‌های خام دامی از تولید تا مصرف، اقدامات قرنطینه‌ای برای جلوگیری از عوامل ایجاد‌ کننده این بیماری‌ها در جمعیت دامی و انسانی، تجهیز آزمایشگاه‌های دامپزشکی برای تشخیص سریع این بیماری‌ها، به کارگیری سیستم‌های پیشرفته بهداشتی در امر واردات و صادرات فراورده‌ها خام دامی در راستای ارتقای بهداشت عمومی جامعه تلاش می‌کند.

وی اظهار داشت: دامپزشکی متولی اصلی بهداشت عمومی جامعه است و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل خاطرنشان کرد: مردم باید فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را ترجیحاً به صورت بسته‌بندی و از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی تهیه کرده و به هنگام خرید به تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و مهر دامپزشکی بر روی لاشه‌ها دقت کافی داشته باشند.

صالحی در پایان سخنان خود ابراز داشت: اهالی استان می‌توانند با مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اردبیل به اداره کل دامپزشکی استان و در شهرستان‌ها به شبکه‌های دامپزشکی گزارش دهند تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.

 

نظر شما
ادامه