کد خبر: ۱۰۱۱۸

حکیم مهر - معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: به علت وجود لاشه حیوانات زیرآوارها خطر شیوع بیماریهای عفونی به خصوص روده‌ای در منطقه زلزله زده وجود دارد و از سازمان دامپزشکی و شهرداریها خواسته‌ایم هر چه زودتر این لاشه‌ها را جمع کنند.
دکتر محمود نبوی افزود: مهمترین نگرانی ما از بروز و شیوع بیماریهای واگیر در منطقه زلزله زده شیوع بیماریهای منتقله از آب و غذاست که به خصوص به علت وجود لاشه اجساد حیوانات مرده در منطقه به خصوص در زیرآوارها امکان شیوع بیماریهای عفونی، اسهالی و روده‌ای وجود دارد.

وی گفت: البته هنوز گزارشی از شیوع این نوع بیماریها در منطقه زلزله زده نداشته‌ایم اما این نگرانی وجود دارد.

وی ادامه داد: در مورد لاشه حیوانات از دامپزشکی و شهرداری شهرهای مناطق زلزله زده خواسته‌ایم هر چه زودتر این لاشه‌ها را جمع کنند، البته لاشه‌هایی که در فضای باز و آبها پراکنده‌اند خیلی زود جمع آوری می‌شوند مشکل اینجاست که خیلی از این لاشه‌ها زیرآوارهاست و تا زمان خاکبرداری از آوارها امکان جمع آوری آنها وجود ندارد.

نبوی افزود: در مرحله بعد نگرانی ما نبود توالت بهداشتی و آب و غذای مناسب برای مردم زلزله است و البته مسئله دیگر نیز سرد شدن شبهاست که امکان شیوع سرماخوردگی و بیماریهای تنفسی را در منطقه تشدید می‌کند.

 

خبر مرتبط :

افزایش آمار تلفات دامی در مناطق زلزله‎زده به 4هزار رأس / تخریب 12 هزار واحد دامی
نظر شما
ادامه