کد خبر: ۱۰۰۸۲

حکیم مهر - مدیرکل اداره دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از ضبط از 11 هزار و 588 لاشه طیور در کشتارگاه‌‌های این استان به علت پرخونی، آسیت، لاغری مفرط و عفونت خبر داد.

دکتر محسن صادقی در نشست خبری با اشاره به کشتار بیش از 374 هزار و 164 قطعه طیور در کشتارگاه های طیور کهگیلویه و بویراحمد، از ضبط تعداد 11 هزار و 588 قطعه لاشه طیور در کشتارگاه های استان خبر داد و اظهار داشت: لاشه های مذکور به علت پرخونی، آسیت، لاغری مفرط و عفونت از چرخه مصرف انسانی حذف شده اند.
وی از بازرسی بهداشتی کشتارگاه ها خبر داد و گفت: در چهارماهه گذشته مقدار 1265 تن گوشت سفید و قرمز در کشتارگاه های استان مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفت.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از این میزان مقدار 703 هزار و 732 کیلوگرم مربوط به نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی در تولید گوشت قرمز در کشتارگاه های دام استان بوده است.
صادقی گفت: طی سال جاری تعداد  12 هزار و 388 مورد بازرسی بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی استان توسط بازرسین بهداشتی دامپزشکی به عمل آمده که در این راستا بیش از 13 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی تاریخ مصرف گذشته و مشکل دار از چرخه مصرف شهروندان حذف و یکصد مورد به مراجع قضایی معرفی گردیدند.
وی با تاکید بر نامگذاری سال 91 به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری گفت: حفظ و حراست از سرمایه دامی در کنار حمایت از تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی و دامپروری در تولید ملی و پویایی اقتصاد استان حائز اهمیت است که باید توجه بیشتری نسبت به آن صورت پذیرد.

نظر شما
ادامه