کد خبر: ۱۰۰۵۰

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: تمام گروه های ثابت و سیار دامپزشکی استان برای سمپاشی اماکن دامی مناطق زلزله زده و واکسیناسیون دام ها به منطقه اعزام شده اند. 
دکتر بهراد زندیه اظهارکرد: به دلیل احتمال شیوع بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام، تمام گروه های ثابت و سیار دامپزشکی استان به منطقه اعزام شده و در حال سمپاشی و واکسیناسیون دام ها هستند.

وی با بیان اینکه تجهیزات و کمک های درمانی مورد نیاز دام های آسیب دیده به منطقه ارسال شده است، ادامه داد: دامپزشکان همچنین دام های آسیب دیده در اثر زلزله را مداوا می کنند.

وی یادآورشد: با توجه به جمعیت دامی بالای موجود در مناطق زلزله زده بخش خصوصی نیز برای نجات این دام ها با تمام توان به یاری بخش دولتی شتافته است.

زندیه از مردم خواست در صورت مشاهده مشکلی در زمینه دام ها و فرآورده های خام دامی مراتب را به شماره تلفن 1512اطلاع دهند تا اداره کل دامپزشکی در اسرع وقت رسیدگی کند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور هم بعد از ظهر امروز (23 مرداد ماه) به منظور بازدید از مناطق زلزله زده به آذربایجان شرقی سفر می کند.

مدیر کل دامپزشکی و مسوولان این اداره کل نیز امروز در منطقه حضور داشته و از نزدیک بر روند امور نظارت می کنند.

عصر روز شنبه دو زمین لرزه به بزرگی 6.2 و شش درجه در مقیاس امواج درونی زمین ˈ ریشتر ˈ شهرستان های اهر ، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی را لرزاند.

دفن جانباختگان زلزله دلخراش روستاهای ورزقان

جانباختگان زلزله دلخراش روستاهای ورزقان

این سه شهرستان به ترتیب با 150 و 50 و 62 هزار نفر جمعیت در 116، 97 و 110 کیلومتری شمال شرقی تبریز مرکز استان قرار دارند.

 
خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه