کد خبر: ۱۰۰۳
این مرکز توصیه کرد : ترجیحاً از توزیع سالاد همراه غذا خودداری نمایند و در صورت ضرورت حتماً نسبت به شستشو و گندزدایی چهارمرحله ای سبزیجات (شستشو با آب برای جداسازی گل و لای همراه سبزیجات – انگل زدایی با مایع ظرفشویی (به ازای هر لیتر آب ، سه تا پنج قطره مایع ظرفشویی) - گندزدایی با نصف قاشق چایخوری پودر پرکلرین به ازای 5 لیتر آب یا هر نوع محلول ضد عفونی کننده دیگر برابر دستورالعمل سازنده محلول - شستشوی نهایی با آب) اقدام کنند...

حکیم مهر -  مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی کشور ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و اولاد و اصحاب باوفای ایشان (علیهم السلام) با صدور اطلاعیه ای بر ضرورت رعایت بهداشت در هیأت های مذهبی و تکایا تأکید کرد.
دپارتمان آموزش و بهداشت عمومی مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی کشور در اطلاعیه بهداشتی به این مناسبت از عموم هموطنان عزیز خواست هشدارهای مربوط به پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزای نوع A را جدی بگیرند.
این مرکز به شرکت کنندگان در مراسم سوگواری حضرت امام حسین علیه السلام توصیه کرد از دست دادن با یکدیگر ، استفاده از لیوان ، قاشق ، دستمال و چادر نماز مشترک جداً پرهیز نمایند و در صورتی که نشانه‎هایی نظیر عطسه ، سرفه ، گلودرد و تب بالا دارند حتماً قبل از شرکت در اینگونه مراسم به پزشک مراجعه نموده و از عدم ابتلا به آنفلوآنزای نوع A مطمئن شوند.
در این اطلاعیه همچنین رعایت نکات زیر به هموطنان توصیه شده است :
1 -  افرادی که افتخار خدمت در آشپزخانه تکایا را برعهده دارند اکیداً از استعمال دخانیات پرهیز نمایند و حتماً کارت سلامت (معاینه بهداشتی) داشته باشند.
2 -  در صورت توزیع انواع فرآورده های لبنی بخصوص شیر و شیرکاکائو حتماً از نوع پاستوریزه آن استفاده گردد.
3 -  برای توزیع انواع نوشیدنی نظیر آب یا شربت از فروبردن پارچ یا لیوان به داخل ظرف اصلی و بزرگ خودداری نمایند.
4 -  برنامه مراسم را طوری تنظیم نمایند که غذای پخته شده بیش از دو ساعت تا توزیع آن در دمای معمولی محیط نماند.
5 -  از ذبح دام جلوی دسته های عزاداری و در معابر عمومی اکیداً پرهیز نموده و دام و گوشت مورد نیاز را از مراکز معتبر عرضه بهداشتی دام زنده و تحت نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور تهیه نمایند.
6 -  ترجیحاً از توزیع سالاد همراه غذا خودداری نمایند و در صورت ضرورت حتماً نسبت به شستشو و گندزدایی چهارمرحله ای سبزیجات (شستشو با آب برای جداسازی گل و لای همراه سبزیجات – انگل زدایی با مایع ظرفشویی (به ازای هر لیتر آب ، سه تا پنج قطره مایع ظرفشویی) -  گندزدایی با نصف قاشق چایخوری پودر پرکلرین به ازای 5 لیتر آب یا هر نوع محلول ضد عفونی کننده دیگر برابر دستورالعمل سازنده محلول -  شستشوی نهایی با آب) اقدام کنند.
7 -  برای توزیع چای و غذای گرم از ظروف یکبار مصرف با جنس فوم یا کاغذ بجای پلاستیک استفاده نمایند.
8 -  هنگام توزیع غذا از راه رفتن بر روی سفره پرهیز و ترجیحاً از قاشق‎های دارای پوشش استفاده و در صورت عدم امکان دسته قاشق را لمس نمایند.

 

نظر شما
ادامه