کد خبر: ۸۴۸۹
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر - کتاب اطلس رنگی نژادهای قناری توسط انتشارات نیلوبرگ منتشر شد.

در چکیده این کتاب آمده است :

" برای بسیاری از افراد جامعه نگهداری از یک قناری در منزل باعث بازگشت شادابی و نشاط به زندگی پرتنش صنعتی می‌باشد. آشنایی با نژادها و گونه های متنوع قناری برای بسیاری از افراد جالب و مفید می‌باشد و بسیاری از دارندگان قناری علاقه‌مند هستند که اطلاعاتی در باره نژاد قناری خود و یا سایر نژادهای قناری داشته باشند، لذا تهیه و تدوین کتابی در باره نژادهای قناری می‌تواند برای این گروه بسیار مفید باشد. فروشندگان قناری نیز تمایل دارند که قناری خود را با ذکر گونه و نژاد به مشتریان معرفی کنند، همچنین در بسیاری از باغ‌های پرندگان گونه­های متنوعی از قناری نگه­داری می‌شوند، اما این گونه‌ها بر اساس نژادی تفکیک و متمایز نشده‌اند؛ لذا کتاب حاضر تلاش دارد گونه‌ها و نژادهای شاخص قناری را به علاقه‌مندان معرفی نماید. امید است این کتاب بتواند بیشتر نیازهای این علاقه‌مندان را فراهم سازد."

همچنین از این انتشارات به تازگی کتاب دیگری با عنوان "پرورش، نگهداری و بیماریهای سنجاب" هم منتشر شده است.

در چکیده این کتاب هم آمده است :

" سنجاب جونده­ای نیمه وحشی است. این حیوان در کشورهای اروپایی جزو حیوانات خانگی محسوب نمی­شود ولی در ایران بسیاری از افراد جامعه در چند سال اخیر به نگهداری از این جاندار روی آورده اند. محل زیست طبیعی این جونده در جنگل­ها است. سنجاب­ها از نظر رفتار نیمه وحشی هستند و علی­رغم نگهداری از آن­ها در طی چندین سال، هیچ­گاه به طور کامل اهلی نشده  و ممکن است که هر از چندی رفتاری خشن  و وحشیانه از خود بروز دهند. در این کتاب به روش نگهداری از سنجاب ، تغذیه ، قفس ، نژادهای سنجاب وهمچنین بیماری های سنجاب اشاره شده است."

مؤلف هر دو عنوان کتاب دکتر احسان مقدس بوده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانید به نشانی http://nilobarg.persianblog.ir مراجعه نمایید.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
0
1

ضمن عرض تبریک خدمت استاد بزرگوار جناب آقای دکتر مقدس، به امیدی نامزدی یکی از کتب بیشمار ایشان در جایزه کتاب فصل یا سال
ا.ح.
|
-
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
1
0
این کتابها .... ارزش علمی ندارد.متاسفانه در ایران به کمیت توجه میشود تا کیفیت
ش.
|
-
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
1
0
سلام
به نظر من به جای دانلود و ترجمه کنابهای خارجی ما دامپزشکان ترویج صحیح نگهداری از حیوانات را بصورت علمی و عملی آموزش دهیم مفیدتر خواهدو ............. مرسی
مجید m.en
|
-
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۶
1
1
چند جلد از کتاب های دکتر مقدسی را خوانده ام و بسیار استفاده کرده ام اما جای تعجب دارد که ایشان در راستای نابودی سنجاب ایرانی کتاب تالیف کرده اند . ما تمام سعیمان این است که مردم از سنجاب در حال انقراض کشورمان نگهداری نکنند . نه اینکه به همه یاد بدهیم چطور نگهداری کنند ! این کتاب به نظر من نوعی تبلیغ منفی برای محیط زیست شکننده و رو به نابودی ایران به حساب می آید چرا که می تواند باعث ترویج نگهداری از سنجاب ایرانی شده و این حیوان را بیشتر مورد تهدید قرار دهد . امیدوارم در تالیف چنین کتاب هایی ، دامپزشکان و صاحب نظران ، تجدید نظر کنند تا شاهد استقبال بیشتر از نگهداری حیوانات وحشی در منزل نباشیم و به جای آن باید به مردم یاداوری کنیم که این حیوان در هیچ جای دنیا پت و حیوان خانگی نبوده و کاملا وحشی است !
نظر شما
ادامه