کد خبر: ۸۴۴
در تعداد زیادی از عسل‌های غیراستاندارد تولید داخل، شکر به میزان بسیار زیادی مورد استفاده قرار گرفته و عملا عسل تولیدی تبدیل به مربای غلیظ شده است و به طور کلی این عسل‌های غیراستاندارد کشف شده دارای مشکلات جزیی و عمده‌ متعدد بوده‌اند...
A0741412

حکیم مهر -  مدیرکل استاندارد استان تهران از غیراستاندارد بودن 20 نوع عسل تولید داخل خبر داد.

 مهدی پورهاشم بدون نام بردن از برند عسل‌های غیراستاندارد تولید داخل گفت: براساس اختیاراتی که ماده‌ 4 قانون استاندارد به ما داده، اقدام به تست تعدادی از عسل‌های تولید داخل کردیم که براساس نتایج به‌دست آمده 20 نوع عسل تولید داخل غیراستاندارد بوده است.

وی افزود: اسامی این عسل‌ها را به مراجع قضایی اعلام کردیم و از سوی دیگر قصد داریم با همکاری وزارت جهاد کشاورزی استاندارد عسل را سخت‌گیرانه‌تر کنیم.

او تصریح کرد: برای سخت‌گیرانه‌تر کردن استاندارد عسل از استاندارد کشورهایی مثل استرالیا و آلمان نیز استفاده خواهد شد.

مهدی پورهاشم در پاسخ به سوالی درباره‌ این‌که عسل‌های غیراستاندارد تولید داخل چه مشکلی داشته‌اند؟ گفت: در تعداد زیادی از عسل‌های غیراستاندارد تولید داخل، شکر به میزان بسیار زیادی مورد استفاده قرار گرفته و عملا عسل تولیدی تبدیل به مربای غلیظ شده است و به طور کلی این عسل‌های غیراستاندارد کشف شده دارای مشکلات جزیی و عمده‌ متعدد بوده‌اند.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: استاندارد عسل اجباری نیست، اما بر اساس اختیاراتی که ماده 4 قانون استاندارد به ما داده، می‌توانیم استاندارد هر نوع کالایی را حتی اگر اجباری نباشد، بررسی کنیم.

وی همچنین با بیان این‌که اسامی عسل‌های غیراستاندارد کشف شده به مقام قضایی ارایه شده است، افزود: در صورتی که وضع موجود ادامه پیدا کند و این تولیدکنندگان همچنان به تولید عسل‌های غیراستاندارد ادامه دهند، حداکثر تا یک و نیم ماه آینده اسامی آن‌ها را اعلام عمومی می‌کنیم.

* * اظهارات ابتکار را تایید نمی‌کنم

مدیرکل استاندارد استان تهران در ادامه در واکنش به اظهارات ابتکار، عضو شورای شهر تهران مبنی بر وجود نیترات در آب تهران گفت: بدون هیچ‌گونه سیاسی‌کاری اعلام می‌کنم که آب تهران مشکلی از نظر میکروبی و شیمیایی ندارد. آب تهران در سه نقطه دارای سختی بوده و در یک نقطه نیز آهن آن بیش از حد مجاز بوده، اما به طور کلی آب تهران از نظر بهداشتی مشکل خاصی ندارد.

وی تاکید کرد: نمی‌توانم اظهارات خانم ابتکار را تایید کنم و هیچ‌گونه پنهان‌کاری نیز در زمینه استاندارد آب تهران نداریم.

به گفته او آخرین نمونه‌گیری انجام شده از آب تهران مربوط به شهریور ماه بوده و قرار است در آذرماه جاری نیز از آب تهران نمونه‌گیری شود.

* * از شکایت انجمن سوسیس و کالباس خبر ندارم

پورهاشم همچنین در ادامه درباره این‌که شنیده شده انجمن تولید‌کنندگان سوسیس و کالباس قصد دارد از وی به خاطر مطرح کردن موضوع غیراستاندارد بودن تولیدات داخلی شکایت کند، به ایسنا گفت: در جلسه‌ای که با حضور تولید‌کنندگان سوسیس و کالباس و با حضور معاون دادستان کل کشور برگزار شد، دبیر این انجمن به کوتاهی‌های انجام شده از سوی برخی از تولید‌کنندگان اعتراف کرد.

وی افزود: با عکس‌هایی که از محصولات غیراستاندارد گرفته شده، دیگر حقیقت را نمی‌توان کتمان کرد و در زمینه شکایت انجمن از خود نیز اطلاعی ندارم.

 

نظر شما
ادامه