کد خبر: ۸۲۴۶

حکیم مهر - رئیس سازمان شیلات ایران از تاسیس شهرک تخصصی شیلاتی در منطقه گمیشان خبر داد.

غلامرضا رازقی - معاون وزیر جهاد کشاورزی - از خلیج گرگان به عنوان مهد ماهیان خاویاری نام برد و گفت: این خلیج می‌تواند نقطه عطفی برای دریای خزر محسوب شود.

رازقی اظهار کرد: شیلات گلستان اقدامات اساسی و قابل توجهی در زمینه پرورش ماهیان خاویاری انجام داده است و شیلات ایران با توجه به مناسب بودن فضا و بستر و دانش و فناوری که هم در بخش ماهیان خاویاری و هم در بخش میگو مهیا است، تسهیلات و خروجی مناسب را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: باید با مشارکت مردمی و سازماندهی مناسب مشاغل صیادی و همچنین فرهنگ‌سازی درست با استفاده از دانش روز و فنآوری‌های نوین برند خاویار ایرانی را در کل دنیا حفظ کرد.

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه شهرک تخصصی شیلاتی در منطقه گمیشان تاسیس می‌شود، گفت: این شهرک می‌تواند یک چرخه ارزشمند تولید و تکثیر و پرورش همچنین فرآوری و بسته‌بندی و خوراک را فراهم کند و زمینه بسیار مناسبی برای صادرات غیر نفتی باشد.

رازقی افزود: با توجه به نگاه مثبت به توسعه کشاورزی توسط رییس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی همچنین شرایط بسیار مناسب استان گلستان و خلیج گرگان و منطقه گمیشان و وجود سرمایه‌گذاران، این استان می‌تواند قطب میگوی کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری 600 هزار لارو بچه ماهیان خاویاری در مرکز شهید مرجانی تولید شده است و یک میلیون دیگر آن در حال تولید است که در مقایسه با سال قبل که حدود 30 هزار قطعه تولید و تکثیر شد.

معاون وزیر کشاورزی اظهار کرد: استان گلستان در بحث تکثیر ماهیان خاویاری در کشور دارای رتبه اول است و بیش از 50 درصد تکثیر ماهیان خاویاری در کشور را به خود اختصاص داده است.

 

 

نظر شما
ادامه