کد خبر: ۸۰۷۶

حکیم مهر - رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی منطقه مرکزی گفت: پروژه تولید کیت تشخیص الایزا براساس پروتئین نوترکیب جهت تشخیص سرمی بیماری گامبورو در این مرکز در دست اقدام است.

سید داوود حسینی افزود: موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی منطقه مرکزی (شعبه اراک) با موافقت هیأت وزیران در سال 85 به عنوان مرکز تحقیق و تشخیص بیماری‌های دام و طیور در ناحیه مرکزی ایران تأسیس شده و از مردادماه سال 86 رسما آغاز به کار کرده است.

وی تصریح کرد: تولید آنتی‌ژن‌های نوترکیب و مهندسی شده، تولید کیت‌های تشخیصی بیماری‌های دام و طیور در سطح آبزیان و همچنین مانیتورینگ بیماری‌های دام و طیور و آبزیان استان، مجموعه وظایف این شعبه را تشکیل می‌دهد.

حسینی با بیان اینکه دو وظیفه اول در محدوده ملی و وظیفه سوم در محدوده استانی عملیاتی می‌شود، اظهار کرد: شعبه اراک به منظور تولید کیت‌های تشخیصی و واکسن‌های باکتریایی دام و طیور و آبزیان افتتاح شد و تمام اقدامات مربوطه در این راستا صورت گرفته و در آینده شاهد بهره‌برداری از این پروژه عظیم خواهیم بود.

وی، نحوه دسترسی خدمات‌گیرندگان به تولیدات این مرکز را به صورت مستقیم و از طریق سازمان دامپزشکی عنوان کرد.

حسینی افزود: تولید کیت تشخیص الایزا براساس پروتئین نوترکیب جهت تشخیص سرمی بیماری گامبورو، تهیه رده سلولی فیبروبلاست جنین جوجه و طراحی و ارزیابی یک روش Multiplex PCR در تشخیص وجود عفونت ویروس‌های نیوکاسل، برونشیت و آنفلوانزا در طیور، مجموعه پروژه‌های جدید و در دست اقدام این مرکز است.

رئیس موسسه سرم‌سازی رازی شعبه اراک در پایان با بیان اینکه 20 نیروی متخصص و محقق که اکثرا بومی استان هستند در این مرکز مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های آموزشی این شعبه در قالب کارگاه‌های آموزشی، پروژه‌های تحقیقاتی، پایان‌نامه‌های دانشجویی و طرح‌ها و پروژه‌های مشترک با موسسات، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی انجام می‌گیرد.

نظر شما
ادامه