کد خبر: ۸۰۷۱
تعداد نظرات: ۶ نظر

حکیم مهر - فیلم سینمایی "آژانس ازدواج" که به تازگی به شبکه نمایش خانگی راه یافته در یکی از سکانس‌های خود به دامپزشکان و اهمیت فعالیت آنان توهین نموده است.


در خلاصه داستان فیلم که مایه‎ طنز و فانتزی دارد آمده است : " آژانس ازدواج آگهی می‎کند که بصورت تضمینی هر دختری را ظرف یک هفته به خانه بخت بفرستد به شرط آنکه ... "
در این فیلم هنگامی که یکی از مراجعین به این آژانس برای اعتراض به آنجا مراجعه می‎کند، با مقایسه نادرست میان رشته دامپزشکی و دندانپزشکی، درمان حیوانات را امری کم اهمیت جلوه می‎دهد.
این در حالی است که از دیدگاه اسلامی درمان حیوانات بیمار و رفع دردهای آنان ارزش بالایی دارد و جایگاه و نقش دامپزشکان نیز در جامعه علاوه بر جنبه‎های بالینی به دلیل تأثیر فراوان در تأمین بهداشت مواد غذایی و پیشگیری از بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان بسیار برجسته است.
اینگونه دیالوگ‌ها در فیلم‌های سینمایی نشان از عدم اطلاع کافی جامعه از نقش مهم دامپزشکان دارد و به نظر می‌رسد در این باره باید همه دامپزشکان و به ویژه نهادهای مسئول از فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی صحیح غفلت ننمایند.
برای مشاهده سکانس مورد بحث این فیلم به مدت یک دقیقه و 26 ثانیه، اینجا کلیک نمایید.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آرش قليان چي
|
-
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
0
0
با سلام

بسيار ممنونم

قلقلك
|
-
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
0
0
خانه از پاي بست ويران است


برادر به چه چيزهايي فكر ميكني!! مديران دولتي و غير دولتي فكر چيزهاي ديگر هستند.
دکترمحمد.ر.
|
-
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
0
0
با سلام
به کجا چنین شتابان!!!!!!!!!!!!!!!
متن اطلاعیه زیر که در سایت سازمان سنجش آمده بخوانید و خودتان قضاوت کنید
اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور در رابطه با اعلام اسامي پذيرفته‌شدگان سري دوم رشته دامپزشكي (كد رشته 9449) دانشگاه تهران در مرحله تكميل ظرفيت آزمون سراسري سال 1390
1390/11/01

* نسخه چاپی

سازمان سنجش آموزش كشور پيرو اطلاعيه مربوط به اعلام اسامي پذيرفته‌شدگان مرحله تكميل ظرفيت آزمون سراسري سال 1390 و با توجه به عدم تكميل ظرفيت رشته دامپزشكي (كد 9449) اين دانشگاه، بدين وسيله فهرست اسامي تعداد 92 نفر ديگر را به عنوان پذيرفته شده رشته مذكور اعلام دارد. لذا پذيرفته‌شدگان لازم است با در دست داشتن مدارك لازم (طبق اطلاعيه اعلام اسامي پذيرفته‌شدگان نهايي اين آزمون در شهريور ماه) براي ثبت‌نام و ادامه تحصيل به دانشگاه مذكور مراجعه نمايند. ضمناً آن دسته از داوطلباني قبلاً در رديف پذيرفته‌شدگان مرحله تكميل ظرفيت قرار گرفته‌اند، مي‌توانند از دو رشته قبولي اعلام شده يكي را به دلخواه انتخاب و در آن رشته به تحصيل بپردازند. بديهي است ثبت‌نام ايندسته از داوطلبان در رشته قبولي جديد به منزله انصراف از رشته قبولي قبلي آنان تلقي خواهد شد.

در مرحله تکمیل ظرفیت، 92 نفر ورودی دامپزشکی؟؟
آنهم با این وضع بازار اشتغال فارغ التحصیلان؟؟؟

saeed
|
-
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
0
0
واقعا که جای تاسف داره.... همه این ها تقصیر خدمونه که تعریف صحیحی از دامپزشکی رو واسه افراد جامعه مشخص نکردیم.
دکتر هدایتی
|
-
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
0
0
با سلام
امیدوارم کمی فکر و .... به برخی از افرادی که مثلا کار فرهنگی میکنند خداوند عنایت فرماید
بهر حال برخی دوستان بجای فرهنگ سازی برای برخی رشته هایی که واقعا علیرغم دوره تحصیلی دشوار و کار دشوار تر مزایای مناسبی ندارند به دنبال کوبیدن هستند
متشکر از چشمان تیز بین شما
حمید ر
|
-
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
0
0
نمیشود کسی را که برای کارش پول میگیرد متقاعد کرد که کارش اشتباه است شما ناراحت نشین
نظر شما
ادامه