کد خبر: ۷۹۹۳

حکیم مهر - گزارش های معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان تهران حاکی از این است که با آغاز طرح هدفمندکردن یارانه ها و طی بازرسی های انجام شده واحدهای عرضه کننده 4 مواد غذایی تخم مرغ،مرغ ،گوشت و شیر بیشترین تخلفات را داشته اند.

بر اساس این گزارش واحدهای عرضه کننده تخم مرغ با رقمی بالغ بر 651 میلیون تومان بیشترین تخلفات را در میان واحدهای فوق به نام خود ثبت کرده اند.

این گزارش نشان می دهد پرونده های واحد های متخلف که در دی ماه سال گذشته 373 پرونده بوده است و طی ماههای بعد از آن افزایش پیدا کرده است به گونه ای که در آذر ماه سال جاری از 7 هزار و 554 واحد بازرسی شده یک هزار و 367 تخلف دیده شده است که ارزش ریالی این تخلفات مبلغی بالغ بر 44 میلیون تومان بر آورد شده است.

اما بیشترین ارزش ریالی تخلفات واحدهای عرضه کننده تخم مرغ در سطح شهر تهران مربوط به مهرماه سال جاری است که قیمت تخم مرغ در تهران به صورت نجومی در حال افزایش بود و در این ماه از میان10 هزار و 761 واحد بازرسی شده،3 هزار و 86 واحد دارای تخلفی بالغ بر 209 میلیون تومان بوده اند .

بر اساس این گزارش پس از تخم مرغ،بیشترین تخلفات ثبت شده مربوط به واحدهای عرضه کننده مرغ در سطح شهر تهران بوده است که از ابتدای هدفمندی تا آذر ماه سال جاری از مجموع 32 هزار و 842 واحد بازرسی شده، 4 هزار و 409 تخلف ثبت شده است که ارزش ریالی این تخلفات بالغ بر 339 میلیون تومان برآورد شده است.

بیشترین تخلفات در این مدت مربوط به اسفند ماه سال گذشته می باشد که از سه هزار و 83 واحد بازرسی شده ،454 تخلف گزارش شده است که ارزش ریالی این تخلفات 51 میلیون و 84 هزار و 535 تومان بوده است.

گوشت یکی دیگر از محصولات غذایی است که جایگاه ویژه ای در سبد غذایی خانوارها دارد و عده ای از سودجویان با سوء استفاده از جایگاه این ماده غذایی طرح هدفمندی را دستاویز مقاصد خود قرار دادند و از 29 هزار و 411 واحد بازرسی شده 2 هزار و 307 مورد تخلف ثبت شده است که ارزش این تخلفات مبلغی بالغ بر 334 میلیون تومان بوده است.

شیر نیز که در روزهای گذشته سروصدای زیادی را به راه انداخته است در این مدت هزار و 307 تخلف در واحدهای عرضه کننده در سطح شهر تهران به ثبت رسیده است که ارزش ریالی این تخلفات بالغ بر 42 میلیون تومان بوده است.

در مجموع از آغاز طرح هدفمندی یارانه ها و آغاز بازرسی ها در دی ماه سال گذشته تا آذر ماه سال جاری دو میلیون و 397 هزار و 967 واحد بازرسی شده اند که از این میان 231 هزار و 195 پرونده دارای تخلفی بالغ بر 115 میلیارد تومان بوده اند.

در این مدت بیشترین تخلفات مربوط به بهمن ماه سال گذشته می باشد که رقم این تخلفات از مرز 21 میلیون تومان هم فراتر رفته است و آذر ماه سال جاری نیز دومین ماه پر تخلف در یکساله اجرای قانون هدفمندی بوده است که در این ماه تخلفاتی بالغ بر 14 میلیون تومان به ثبت رسیده است.

نظر شما
ادامه